Mitmetes Eesti poodides müüakse alates detsembrist uut steviaga karastusjooki Coca-Cola Life, mis tuli aga Coca-Cola Baltikumi kommunikatsioonijuhile Jaanus Pautsile üllatusena.
Coca-Colale tuli nende toote müük Eestis üllatusena
«Mina konkreetselt ei teadnud, et seda Eestis müüakse,» ütles Pauts. Eesti ega ka Baltikumi turule seda toodet hetkel ei valmistata ja ametlikult maale ei tooda. Seda on küll arutatud, kuid konkreetsetest plaanidest ei saanud Pauts veel rääkida.
«Kaupade vaba liikumise raames on siis mitteametlikud edasimüüjad kasutanud võimalust ja asunud seda toodet juba praegu Eestisse importima,» lisas Pauts. Sama tendents esineb ka teistes riikides, kus toode pole ametlikult veel lansseeritud.
Pautsi sõnul tähendab see tarbijale senise praktika põhjal vähemalt kaks korda kallimat hinda, sest mitteametlike edasimüüjate tootepõhised kulud on kõrgemad. Samuti tuleks tarbijail tootega seotud küsimustes pöörduda vastava maaletooja poole, kuna Coca-Cola Baltikum ei saa sellele turundus- ja kliendituge pakkuda.
«Kui toodet ladustatakse hästi, siis ei tohiks tootekvaliteet iseenesest erineda. Pakendi peal on ka kõik säilivusajad kirjas,» nentis Pauts, et toode on tegelikult ikkagi sama. «Lihtsalt tarbija seisukohast on põhiline see, et toote hind on vähemalt kaks korda kallim.»
330-milliliitrises purgis Coca-Cola Life on saadaval näiteks Stockmannis ning lähemalt uurides selgub, et seda toob maale Jerky Foods OÜ. «Toome seda Suurbritanniast Eestisse alates detsembrist ja hetkel ei saa kurta - tarbijad on selle hästi vastu võtnud,» kinnitas Jerky Foods OÜ juhatuse liige Jürgen Aavasalu.
Ta tunnistas, et selle hind on teistest koolajookidest kõrgem. «Need Coca-Cola joogid, mida ametlikult Eestisse tuuakse, on kõik Leedust ja Poolast, sealt see hinnavahe tulebki,» ütles ta.
Lisaks steviaga koolajoogile toob ettevõte maale ka näiteks vanilli- ja kirsimaitselist Coca-Colat. Aavasalu sõnul otsustati neid Eestisse tooma hakata põhjusel, et viimane Coca-Cola uuendus Baltikumi turul oli aastal 2008, mil hakati Zerot müüma. «Kaua sa ikka seda punast purki poest ostad, inimene tahab ju muutusi ja turul uusi asju näha. Lisaks on steviaga Coca-Cola maailmas veel väga vähe aega müügil olnud ning nägime selles võimalust,» põhjendas ta.
Praegu müüakse neid Tallinna kesklinna poodides. Jerky Foods varustab uute Coca-Cola toodetega ka Läti ja Leedu suuremaid poode.
Ettevõte alustas aastaid tagasi tegevust vinnutatud liha maale toomisega. Nüüdseks on nende tootevalik väga lai ning peamiselt toob firma kaupa Eestisse USAst ja Suurbritanniast. Muuseas ka näiteks sidruni- ja viinamarjamaitselist Fantat.
Coca-Cola Life jõudis tarbijateni esmalt 2013. aastal Argentiinas ja Tšiilis, kus see Pautsi sõnul suure edu saavutas. Eelmisel aastal paisati see müüki Suurbritannias, Mehhikos, Rootsis ja USAs ning selle aasta alguses ilmub uus toode ka Belgia turule.
Mullu suvel kirjutas välismeedia, et Coca-Cola turule toodud uus toode pälvib omajagu kriitikat. Kui steviaga maitsestatud koolajook olevat tervislikke eluviise pooldavate inimeste seas hästi vastu võetud, siis tavatarbijat polevat see jook suutnud kõnetada. Toode on saanud ka kriitikat, et maitseb nagu köhasiirup.
Coca-Cola Life on esimene vähendatud kalorisisaldusega koolajook, milles on kasutatud naturaalset kalorivaba suhkrulehte stevia. Selle tulemusena sisaldab suhkru ja stevialehe ekstraktiga maitsestatud Coca-Cola Life ka umbes kolmandiku võrra vähem kaloreid.