Enam kui viis aastakümmet oli verevedeldaja varfariin (kumariin) ainuke valik miljonitele inimestele, keda ähvardasid eluohtlikud klombid. Täna võitlevad kolm konkurenti raevukalt arstide tähelepanu võitmiseks.
Töödeldes tohtreid: ka nadid rohud tuleb rahaks teha
Konkureerivate ravimite – Pradaxa, Xarelto ja Eliquis – tootjad tegelevad aktiivselt tohtrite moosimisega, kirjutab New York Times: viimastele pakutakse tasuta lõunaid, võimalusi kõnesid pidada ja konsultatsioone pakkuda, ning haridusalaseid kingitusi.
Viimase viie kuuga on nimetatud firmad kulutanud arstidele ja haiglate harimisele ligi 19,4 miljonit dollarit, näitavad riiklikud andmed.
Andmebaasi Open Payments vahendusel on võimalik esmakordselt heita pilk summadele, mida ravimi- ja meditsiiniseadmete tootjad arstidele on kulutanud.
Ühtlasi selgub, et reeglina promotakse arstidele agressiivselt tooteid, mis ei paista silma eriliste raviomadustega.
Pigem on lihtsalt tegemist uuemat sorti rohtudega, millega üritatakse «jalga ukse vahele saada» – pärast läbikukkumist esimesel katsel. «Mingi unikaalne nišš võib neil [rohtudel] ju turgudel olla, aga üldiselt on nad üsna üleliigsed, kuna teised ravid on juba saadaval,» ütles professor Joseph Ross Yale’i ülikoolist. «Paljusid neist võiks nimetada «Mina ka!» rohtudeks.»
Praktiliselt kõigil puhkudel on sama haigusseisundi jaoks juba olemas vanemad ja odavamad ravimid. Tavaliselt üritavad tootjad uusi ravimeid eristada. Näiteks võidakse väita, et neid on kergem kasutada, kõrvalmõjusid on vähem või toime kiirem.