Juhid peaks koosolekute korraldamisel kinni pidama 5 rusikareeglist, mis tagavad, et töötajate kokkukutsumine ei ole aja, raha ja muude ressursside raiskamine, vahendab Entrepreneur.com.
5 rusikareeglit tulemusliku koosoleku pidamiseks
Enne koosoleku korraldamist tuleb sellele leida piisav õigustus
Koosolekut korraldava juhina tuleb endalt küsida:
«Milliseid tulemusi ootan ma sellelt koosolekult?»
«Mida ma soovin saavutada selle koosolekuga?»
«Miks ma pean need inimesed kokku kutsuma?»
Kutsu koosolekule tegijad, mitte pealtvaatajad
Mida rohkem inimesi võtab koosolekust osa, seda vähem vastutust igaühel on ning seda rohkem üritatakse arutelu ja probleemide lahendamist teiste kaela jätta. Kutsudes kokku ainult vajalikud inimesed, on koosolek lühem, asjalikum ja osalejad kaasatumad.
Koosoleku pikkust ei ole mõtet ajaliselt venitada
Kui soovitud tulemuseni jõutakse planeeritud tunni aja asemel 20 minutiga, ei tohiks ülejäänud aega lihtsalt maha istuda, vaid pigem koosolek lõpetada. Näita kolleegidele, et väärtustad nende ja enda aega.
Sinu korraldatud koosolekut juhid ainult sina
Kes iganes koosoleku kokku kutsub, vastutab ta selle läbiviimise, tegevuste ja fookuse eest. Tihti kaob koosolekutel selgus, kes seda juhib – üks inimene veab vestlust ühes, teine teises suunas. Kuigi kõigil kokku kutsututel on õigus aruteludes osaleda, peaks olema ainult üks isik, kes vastutab kogu koosoleku kulgemise ja tulemuslikkuse eest.
Lõpeta tegevuskava tutvustamisega
Kuigi koosolekud on kohad, kus peaasjalikult räägitakse, on oluline, et jutul oleks ka reaalsed tulemused. Iga koosoleku lõpus tuleks teatada, kes ja mida konkreetselt hakkab äsja lõppenud arutelu põhjal edasi tegema.