Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid

AMTEL kardab tänavu automüügis tagasilööki

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Kasutatud autode müük.
Kasutatud autode müük. Foto: Tairo Lutter

Mullu müüdi kokku 20 861 uut sõiduautot, seitsme protsendi võrra enam kui aasta varem, kuid tänavu võib automüük saada automüüjate liidu AMTEL teatel tagasilöögi firmaautode käibemaksu muudatuse tõttu.

Kahe eelmise üliedukalt kulgenud kuu järel, mis olid ilmselgelt tingitud 1. detsembril jõustunud muudatustest firmaautode käibemaksustamisel, jäi detsembris uute sõiduautode müük oma tavalisele tasemele.

Kui 2013. aasta detsembris müüdi uusi sõiduautosid 992, siis seekord läks aasta viimasel kuul kaubaks 985 autot, teatas AMTEL.

Veidi muutus detsembris esmaregistreeritud uute ja kasutatud autode omavaheline suhe võrreldes  2014. aasta eelmiste kuudega. Kui näiteks novembris oli uute autode osakaal kasvanud juba 48 protsendini, siis detsembris oli see vaid 35 protsenti. Siiski jäi see samale tasemele 2013. aasta detsembriga. Kui taoline trend jätkub ja uute osakaal taas alla 40 protsendile püsima jääb, siis tõenäoliselt saavad riigi lootused käibemaksu laekumiste osas pehmelt öeldes kerge tagasilöögi.

Automarkidest püsis ka detsembris jätkuvalt esikohal Toyota 129 müüdud sõiduautoga. Järgnesid Renault 102 ning Nissan ja Škoda 91 uue sõiduautoga. Mudelitest osutus edukaimaks müügihitiks Nissan Qashqai, milliseid läks kaubaks 62. Škoda Octavia kerkis teisele kohale 56 autoga ning kolmandat kohta jagasid 47 müüdud autoga kaks Renault mudelit Megane ja Captur.

Tarbesõidukite müük näitas detsembris kerget tõusu võrreldes aasta varasema ajaga ja kokku müüdi jõulukuul 263 uut tarbesõidukit. Aasta kokkuvõttes kasvas aga tarbesõidukite müük kolme protsendi võrra. Detsembris oli automarkidest edukaim Peugeot (43) edestades Citroeni (40) ja Renault’d (27). Veokite segmendis müüs enim Scania (12), kellele järgnesid MAN (11) ja Mercedes-Benz (8).

Riigiametite poolt läbiviidud aktsioonid ja kampaaniad on kasutatud autode turgu kindlasti korrastanud ning üks olulisemaid tulemusi on klientide teadlikkuse kasv. Siiski üritatakse jätkuvalt kliente valeandmeid esitades petta ja riigiametite poolt esitatud hinnangul kuni 30 protsendil nn platsimüügifirmade poolt pakutavatel autodel on osa andmetest ebakorrektsed. AMTELi hinnang nii karm pole ja meie arvates üritatakse valeandmete abil autosid müüa ehk neljandikul juhtudest.

«2014. aasta uute sõiduautode müügitulemus vastas prognoositule, kuid kahjuks tuli tarbesõidukeid soovitust ja oodatust vähem. See kajastab otseselt majandusseisu nii meil, kui ka ümbritsevas keskkonnas - Soome, Rootsi ja Venemaa majandusprobleemide mõju. Ka 2015. aasta plaanides on tunda oluliselt rohkem Soome majanduse, kui rakendatud käibemaksuseaduse mõju. Väiksemaid sõiduautosid on ikka ostetud ettevõtetesse vajaduse, mitte maksumuudatuste graafiku alusel,» ütles AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

Tagasi üles