Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Millal aeguvad kliendikaardile kogunenud boonuspunktid?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Kliendikaardid.
Kliendikaardid. Foto: Laura Oks/Postimees

Mida rohkem püsikliendikaarte rahakoti vahel on, seda keerulisem on jälgida, millal mingid boonuspunktid aeguvad.

Partnerkaardi kontodel on hetkel kasutamata ligi nelja miljoni euro väärtuses boonuspunkte, mis aeguvad 31. jaanuaril. Tallinna Kaubamaja AS Partnerkaardi arendusjuht Rene Paatsi sõnul on eelnevad aastad näidanud, et kõige aktiivsem boonuspunktide kasutamise periood algab detsembrist, kuid kõige enam punkte realiseeritakse siiski jaanuari teisel poolel.

Mehe kinnitusel on varasematel aastatel üle 90 protsendi Partnerkaardi kasutajatest kogutud boonuspunktid ära realiseerinud. «Üldiselt kasutavad inimesed kogunenud boonuspunkte väga aktiivselt ja aasta-aastalt tõuseb ka klientide teadlikkus nende kasutamisest,» ütles Peets.

Oma punktisaldot saab kontrollida Partnerkaardi iseteeninduskeskkonnas Partnerkaart.ee. Boonuspunktide realiseerimist tuletavad alates eelmise aasta detsembrist meelde kassapidajad ning teave jõuab klientideni veel uudiskirjade ja müügisaalis olevate plakatitega. Käesoleva aasta jaanuari ostude eest kogutud punktid kehtivad taas järgmise aasta jaanuari lõpuni.

Säästukaardi kliendid kogusid eelmisel aastal oma ostude eest kokku enam kui viie miljoni euro eest boonusraha. Seda arvestatakse iga kuu alguses eelmise kuu jooksul tehtud ostude eest lävendite kaupa põhimõttel, et mida suurem on kuu ostusumma, seda rohkem boonuspunkte annab iga kulutatud euro. Boonuspunktid kehtivad 12 kuud ning kui neid aasta jooksul ei kasutata, aeguvad jooksvalt.

ETK turundusdirektor Andres Lemberi sõnul ei ole boonusraha kasutamata jätmine ETK Grupis probleemiks, kuna aasta jooksul teenitud punktid ei aegu korraga. «Loomulikult soovime, et kliendid kogu boonusraha ära kasutaksid, seetõttu tuletame neile seda ka regulaarselt meelde,» ütles Lember.

Boonuspunkti saldot näevad pool miljonit Säästukaardi omanikku ostutšekilt ning Säästukaardi iseteeninduskeskkonnast veebis aadressil säästukaart.ee. Boonuspunktide kasutamisele on tähelepanu juhitud ETK kliendilehes, plakatitega kauplustes ning seda tuletavad klientidele meelde ka klienditeenindajad.

Suuremad ostud

Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul on Rimi kliendikaardile kogutud Rimi raha aegumistähtaeg aga igal kliendil erinev. Kogutud raha aegub aasta pärast kogumist ning selle kasutamisel arvestab süsteem esimesena maha just kõige varem kogutud raha.

«Oleme Rimi raha aegumise teavitused teinud suhteliselt hästi nähtavaks,» märkis Bats, et klient saab infot ostutšekilt, terminalist, veebist või siis teavitab teda sellest teenindaja.

Sel põhjusel on Rimi raha kasutusprotsent Batsi sõnul ka väga kõrge - rohkem kui 90 protsenti sellest kasutatakse klientide poolt ära enne aegumist. «Väga sageli kogutakse Rimi raha suuremate ostude tarbeks. Just seepärast tõuseb Rimi raha kasutamise protsent eriti kõrgeks jõulukuul,» lisas ta.

Kindlat kuupäeva, millal kõik püsiklientide boonuspunktid aeguvad, ei ole ka Prismas. Poe turundusjuht Silver Säga selgitas, et Prisma Kontoga on võimalik Prisma kauplustes tehtud ostude eest koguda boonuspunkte kuni viis protsenti kuisest ostusummast. Iga kalendrikuu alguses arvestatakse kliendile tema boonuspunktid eelmise kuu jooksul tehtud ostude eest. Prisma Konto boonuspunktid kehtivad aasta ning aeguvad jooksvalt, kui neid ei ole aasta jooksul kasutatud.

«Samas kui klient kasutab ära mingi osa oma boonuspunkte, siis kasutatakse esmalt alati ära vanemad punktid,» ütles Säga. Kui kliendil hakkab mingi osa boonuspunkte aeguma, siis on sellekohane märge ka igakuises Prisma Konto raportis, mis saadetakse e-postiga kõigile, kes pole Prismal keelanud enda aadressile kirju saata.

«Igal kuul aegub küll mingi hulk Prisma Konto boonuspunkte, kuid see kogus on marginaalne,» lisas Säga.

Maxima kliendid kogusid eelmisel aastal Aitäh sooduskaardi boonusraha nelja miljoni euro ulatuses. 2014. aasta jooksul ostudelt kogutud ja varem kasutamata boonusraha aegub tänavu 31. märtsi seisuga, seni saavad kliendid seda järgmiste ostude eest tasumisel.

Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktori Ty Lehtmäe kinnitusel kasutatakse Aitäh boonusraha juba kalendriaasta jooksul aktiivselt, sh eriti erinevate pühadeperioodide ajal. Samuti on näha klientidele suunatud teavituse mõju - detsembri lõpu ja jaanuari alguspäevadel on boonusraha kasutamine tõusnud tavaperioodidega võrreldes ligi kolm korda.

Kokku on Aitäh kaardi kasutajaid üle 400 000. Aitäh kaardiga kogub klient iga ostu puhul boonusrahana ühe protsendi ostusummast, mida saab kasutada Maxima kaupluses ostude eest tasumisel.

Tagasi üles