Avalik esinemine kulgeb palju sujuvamalt, kui silmas pidada 12 kasulikku nõuannet, mida vahendab Business Insider.
12 nõuannet avaliku esinemise jaoks
Tunne oma publikut
Selleks, et jõuda oma sõnumiga publikuni, tuleb see alati oma publikule kohandada. Kuulajad on nutikad ja saavad üsna kiiresti aru, kui esineja on jätnud oma kodutöö tegemata ega arvesta konkreetse publiku eripärasid.
Loo publikuga silmside
Selleks, et publiku lihtsalt hajuv tähelepanu endale juhtida, tuleks hoiduda tühjusesse vahtimisest või ruumis ringi hüplevast pilgust. Veenva esitluse jaoks tuleks publikus olevate inimestega luua vähemalt kaheks-kolmeks sekundiks või vähemalt kuni mingi lause või mõtte lõpetamiseni silmside.
Hoidu häirivatest, tähelepanu kõnelt eemale juhtivatest maneeridest
Avalikud esinejad ei mõtle tihtipeale sellele, kuidas mõjub nende kehahoiak ning kõrvaltegevused publikule. Võtmete või müntidega kõlistamine, tooliga kiikumine, pidev käekella vaatamine, sõrmedega ragistamine ja muud sarnased tegevused näitavad esineja ebakindlust ning viivad publiku tähelepanu esitluse sisult eemale.
Ära unusta harjutada
Selleks, et avaldada oma publikule võimalikult suurt mõju, tuleks kogu esitlus vähemalt üks kord läbi harjutada ning sissejuhatav- ning lõpposa vähemalt kolm korda.
Ole energiline
Publik ootab igalt avalikult esinejalt entusiasmi ning aktiivset huvi omaenda esitluse vastu. Kui esinejal aktiivne huvi puudub, puudub see ka publikul.
Hoidu andmete ja numbrite ülekuhjamisest
Kuigi võimalikult paljude andmete lisamine esitlusse näib esmapilgul olevat hea viis oma veenvuse suurendamiseks, võib sellega hoopis kaduda publiku huvi ning kaasatus.
Ole inspireeriv ja kaasav
Ürita publikus tekitada emotsioone ning toeta seda loogilise analüüsiga, mis nende emotsioonide teket õigustaks.
Ära unusta teha pause
Selleks, et publik jõuaks kaasa mõelda ning esitlusele tekiks selge struktuur, tuleks pausid teha avakõne, põhiosa ja lõpposa vahel. Samuti tuleks väikesed pausid jätta esitluse sisulises osas kõigi olulisemate punktide vahele.
Loo esitlusele tugev algus
Esitluse algus peab tekitama kuulajates huvi. Näiteks räägi publikule teemaga seotud kaasahaarav lugu, esita provotseeriv küsimus või põnev statistikaväljavõte.
Küsimuste ja vastuste vooruga esitluse lõpetamine
Tihtipeale lõpetatakse esitlus liiga järsult “See ongi kõik, kas kellelgi on küsimusi?”
Küsimuste ja vastuste voor on küll esitluse osa, kuid tugev esitlus tuleks lõpetada selge ja olulisemaid punkte rõhutava kokkuvõttega.
Ära loe esitlust slaididelt maha
Sinu publik oskab lugeda. Täpselt sama informatsiooni edastamine verbaalselt ja visuaalselt mõjub igavalt ning isegi publikut solvavalt.
Hoidu vabandustest
Isegi kui oled mõne minuti hiljaks jäänud või äsja puruväsinuna saabunud pikalt lennult, ei tohiks vabandamisega luua esitlusele negatiivset õhkkonda. Jäta kõik isiklikud ebaõnnestumised kõrvale ning lase publikul hinnata sinu esinemist iseseisvalt.