Kui kongress president Barack Obamale järele annab ning Kuuba kaubandusembargole lõpu teeb, avaneb ameeriklastele võimalus hankida saarelt haruldasi ja ülimalt huvitavas seisukorras sõiduriistu.
Jänkide näpud sügelevad Kuuba «pärlite» järele
Ostjaiks ei saa olema traditsioonilised kollektsionäärid, kes hindavad vanade autode väikest läbisõitu ja suurepärast «säilitust», kirjutab Bloomberg Businessweek.
Kuna Fidel Castro keelas võimule tulles muuhulgas ka varuosade sisseveo, võib kuubalase Cadillac küll esmapilgul ehtne välja näha, kuid kui lähemalt uurida, on liiklusvahendit igal mõeldaval moel putitatud ja paigatud.
Ja ärgu pandagu liialt imeks, kui kapoti alla kiigates jõllitab sealt vastu Peugeot’ jõuallikas.
Siiski usuvad eksperdid, et teatav seltskond huvilisi on valmis tükikese Kuuba ajaloo eest head hinda maksma.
«Enamik ostaks neid kui kunstiteoseid,» ütles kindlustusfirma Hagerty tegevdirektor McKeel Hagerty. Hagerty arvab, et Kuubalt naasvad 1950ndate aastate «ameeriklased» võivad olla kaks kuni kolm korda kallimad, kui kodus konutanud isendid.
Ilmselt on kuubalasi, kes oma auto otsekohe rahaks teeksid, kuid Hagerty ei eelda vanade autode massilist lahkumist saarelt. «Need autod on osa nende kultuurist,» ütleb ta. «Nad on lahutamatu osa nende kuvandist.»
Põnevust lisab aga asjaolu, et Kuuba võib kätkeda tõelisi pärle – kuhugi vedelema jäänud haruldasi iludusi, millega midagi ette ei osatud võtta. Jutt ei käigi Ameerika autodest, vaid Mercedestest, Ferraridest ja Maseratidest, mis kunagi Kuuba Grand Prix’ raames kumme vilistatid.
Hiljuti jäi fotograafi objektiivi ette banaanipuu all roostetav «kajakatiibadega» Mercedes-Benz 300 SL, milliste eest oksjonitel üle miljoni dollari pakutakse.