Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tallinn 2011 uue logo lõi Paavo Pettai firma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Tallinn 2011

Paavo Pettai firma uuendatud kultuuripealinna logo on sinist värvi ja sisaldab uut juhtlauset «Kultuur kutsub», Pettai hakkab raha teenima kultuuripealinna reklaamitellimuste täitmisest.

Uute visuaalide saamiseks korraldas linn riigihanke, kus mais valiti seitsme kandidaadi seast välja osaühing Midfield. Ettevõtte omanik Paavo Pettai ütles tänasel esitlusel, et peamise uuendusena on uues kontseptsioonis kasutusele võetud juhtlause «Kultuur kutsub», mis on esitletud logo ülaosas. Logo alumises osas on endiselt aastaarv ja tekst «Tallinn. Euroopa kultuuripealinn.»

Selline logo peaks peaks inimesi aktiivselt üritustel osalema kutsuma ja ühtlustama kogu kultuurpealinna turundusteateid avalikus ruumis. Uus juhtlause on kergesti tõlgitav ja arusaadav inglise, saksa, vene ja soome keeles ja seda logo kujundusega sobivalt kahesõnalisena. Samuti kutsub juhtlause kuulama «mereäärseid lugusid», mis on kultuurpealinna programmi kokkuvõte.

Midfield sai riigihanke võitmise eest preemiaks 10 000 krooni. Pettai sõnul kaasneb konkursi tingimustega, et visuaalkontseptsioonist tulenevaid reklaamitellimusi hakkab oma kompetentsi piires täitma võidupakkumise tegija, ehk OÜ Midfield. Nendest tellimuste täitmisest hakkab firma ka raha teenima. Pettai sõnul tugevdab konkursi võit Midfieldi turupositsiooni. Ajakirjanduse andmetel sõlmis Midfield linnaga pärast riigihanke võitu kolme miljoni krooni suuruse reklaamilepingu.

Detailsemalt visuaalkontseptsiooni elementidest. Logo sinine värv on võetud Tallinna lipuvärvidest (lipuvärvid on sinine ja valge). Reklaamplakatitel  ja osaliselt videotes kasutatakse must-valgeid lahendusi, kuhu lisandub värviline tekst. Pettai sõnul lisab must-valge lahendus dünaamikat ja on kunstipärasem. Kui avalikku ruumi suunatud kommunikatsioonis on logo värv alati ja teksti värv enamasti sinine, siis kultuuripealinna partnerite kommunikatsioonis kasutatakse aktsendi loomiseks ka teisi värve. Kontseptsiooni videoplaanides näeb viiteid Tallinna siluetile ja Kalevipoja kujule, kes hoiab süles kultuuripealina logo, samuti on kasutatud nootide ja lennuki kujundeid. Pettai märkis, et Kalevipoja visuaali kasutamise väljatöötamisel osales ta isiklikult. Kultuuripealinna veebikülg, kus on seni domineerinud punane värv, muutub lähiajal samuti siniseks.

 

 

 

 

Tagasi üles