Seoses lähenevate jõulude ja aastavahetusega on tarbijakaitseamet pürotehnika müüjaid kontrollides leidnud, et mitte kõike ei ole kehtivatest rangetest nõuetest kinni pidanud.
Pürotehnika müüjad ei järgi reklaaminõudeid
Tarbijakaitseamet on järelevalve käigus tuvastanud mitmeid reklaammaterjale, mis ei ole kooskõlas reklaamiseadusega, kuna need sisaldavad üleskutset pürotehnilise toote ostmiseks või kasutamiseks.
Amet on leidnud pürotehniliste toodete reklaame, mis sisaldavad fraase «anna ainult tuld» ja «hinnad alla suure pauguga» või milles pakutakse sellistele toodetele allahindlust, iga toote ostmisega teist samasugust toodet tasuta, ennekuulmatut pakkumist või muud taolist.
«Eelpool nimetatud ja muude taoliste väljendite kasutamine on vastuolus reklaamiseadusega, kuna lõhkematerjali ja pürotehnilise toote reklaam ei tohi sisaldada üleskutset osta või kasutada selliseid tooteid,» märgib ameti kommunikatsiooniekspert Kadri Paul.
Samuti ei tohi lõhkematerjali ja pürotehnilise toote reklaam sisaldada vägivalla elemente ega sellise toote kasutamise ülistamist ning raskesti mõistetavaid erialaseid väljendeid.
«Tarbijakaitseamet tuletab ka meelde, et reklaamiseaduse järgi on lõhkematerjali ning IV, T2 ja P2 kategooria pürotehniliste toodete reklaam keelatud, välja arvatud müügikohas, erialasel näitusel, messil ja erialases trükises,» toonitab Paul.
Lisaks ei tohi lõhkematerjali ja pürotehnilise toote reklaam olla vastuolus heade kommete ja tavadega ning kutsuda üles käituma õigusvastaselt või rikkuma üldisi moraalinorme, õigustada õigusrikkumist ega alavääristada õiguskuulekat käitumist.
Reklaami keeldu eirava reklaami tellimise, teostamise või avalikustamise eest on võimalik juriidilist isikut karistada rahatrahviga summas kuni 3200 eurot ning alates 1. jaanuarist 2015 summas kuni 10 000 eurot.
Hetkel ei saa tarbijakaitseamet kuni menetluste lõpuni avalikustada, millised pürotehnika müüjad on nõuete vastu eksinud. Enne taoliste reklaamide avalikustamist soovitab Kadri Paul ametiga konsulteerida, selgitamaks välja, kas konkreetne reklaam on reklaamiseadusega kooskõlas.