Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eesti autovedaja on peatanud tarned Venemaale juba varem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Assistori juhatuse liige Tanel Mõistus Paldiski sadamas oma firma laoplatsil transporti ootavate autode vahel. Kuigi üha enam autosid veetakse otse Venemaa sadamatesse, on tema sõnul Paldiskil tugev eelis – sadam on jäävaba ning laevad autodega pardal pääsevad liikuma igal ajal.
Assistori juhatuse liige Tanel Mõistus Paldiski sadamas oma firma laoplatsil transporti ootavate autode vahel. Kuigi üha enam autosid veetakse otse Venemaa sadamatesse, on tema sõnul Paldiskil tugev eelis – sadam on jäävaba ning laevad autodega pardal pääsevad liikuma igal ajal. Foto: Sander Ilvest

Assistor, mis on Eesti suurim autovedaja, on peatanud tarned Venemaale juba varem, ütles ettevõtte juhatuse liige Tanel Mõistus. 

«Assistor praegu Venemaale autosid ei saada. Sellegi poolest soovime ikkagi nii Vene partnerite kui autotootjatega koostööd jätkata, sest pooleli on mitmed perspektiivsed läbirääkimised ja hanked, mida Venemaa praegune raske olukord ning nõrk rubla seavad ohtu,» ütles ta. Tarnete katkemist põhjendas ta lepingutega.

Ta tähendas, osad autotootjad on ka teatanud üldse Venemaa turult lahkumisest - näiteks Dodge ja Seat.

«Olukorra eskaleerudes on väga võimalik, et veel mitu autotootjat loobuvad Venemaale impordist täiesti. Nii mõningi autotootja on seda tõsiselt kaalumas,» ütles ta

Ta tõdes, et olukord Venemaa autoturul ning seeläbi ka autologistikas on väga keeruline. «Nii suurt turgu, mis võiks Eestit mõjutada, meil rohkem lähedal ei ole. Seetõttu on ka sarnaseid tarnekoguseid väga raske kompenseerida,» rääkis ta. 

Rubla vahetuskursi kõikumise ja äririskide juhtimise tõttu otsustasid suuremad autofirmad praegu ajutiselt peatada tarned Venemaale 16. detsembri seisuga.

Tagasi üles