Soome automüüja pakub sissemaksuta liisingut pluss 1000 € ostupreemiat

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Number null tõmbab klientide tähelepanu
Number null tõmbab klientide tähelepanu Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Üks Soome automüüja on tulnud turule ennekuulmatu pakkumisega: uue keskklassi pereauto liisinguga soetamisel ei taheta sissemaksu, lisaks kannab autopood kliendi arvele 1000 eurot.

Sellise pakkumise pani salongiaknale välja Hämeenlinna Vaunula autokauplus, kirjutab yle.fi. Poe juhataja ei tähtsusta selliseid tingimusi üle, mainides, et igasugu pakkumisi on olnud varem ja tehakse edaspidigi. «Meie arvates on tarbija muutunud rohkem arvestavamaks, ka ei taha me piirata, kuidas soodustust kasutatakse,» selgitab poe juhataja Timo Nieminen. 

Ühe teise Hämeenlinna autokaupluse esindaja manitseb aga seda pakkumist kommenteerides ettevaatlikkusele. Ta viitab ohule, et liisinguperioodi kestel võib sellistel tingimustel soetatud auto vahetamisel tekkida olukord, kus vahetatava auto väärtus on väiksem kui uue auto kliendipoolne nõutav rahastamismäär.

Soome ekspertide arvates on riiklikud toetused autotootjatele ja tehtud kärpimised automüügifirmade struktuuris andnud varu kasumiteenimiseks, mis selgitab sellist müügipakkumist. 

«Läbimüük on suurenenud ja põhi on läbitud, kuid sektoris tehtud muudatustest veel ei piisa, läbimüük on veel kaugel soovitust,» ütles Soome Autosektori Keskliidu tegevdirektor Pekka Rissa, nimetades soovitava läbimüügi suuruseks Soomes 140 000 uut autot aastas.

Mullu registreeriti Soomes uusi autosid 91 000, tänavuseks vastavaks numbriks prognoositakse 108 000. Laias laastus müüsid Eesti automüüjad kolm aastat tagasi 3000 uut autot kuus, praegu on see number 700-800.

Eesti Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu juhatuse esimees Jaak Uudla ütleb, et Eestis on superpakkumiste aeg juba läbitud, see jäi eelmisesse aastasse, kui langenud turu tingimustes pidid automüüjad käibevahendite vabastamiseks maksku mis maksab uute autode laovarud maha müüma. «Nüüd on laod tühjaks müüdud ja võetakse sisse n-ö jaopärast,» sõnab Uudla, et kahjumiga kodumaised autopoed enam ei kauple.

Ta lisab, et kuigi viimasel ajal on suurenenud liisingfirmadele tagasi toodud kasutatud autode müük, on siiski ka uute autode müügil endiselt head argumendid, nagu näiteks uute autode kõrgem turvalisus. «Mingi osa klientidest eelistavad siiski uut autot ja seda ka autopargi uuendamisel,» ütles Uudla.

Tema sõnul pole masu Eesti suuremaid automüügifirmasid peale Premium Motorsi tegevuse lõpetamisele sundinud. «Eks see järelteenindus ja hooldus peavad aitama raskemad ajad üle elada,» sõnas Uudla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles