Ferratum Groupi tehtud uuringust selgus, et Eesti tarbijad plaanivad sel aastal jõuluostudeks teistest Euroopa riikidest kõige rohkem raha kulutada.
Uuring: eestlased kulutavad jõuludel teistest eurooplastest rohkem
«Jõulu-baromeetri» uuringus võrreldi jõulude-eelseid kulutusi viieteistkümnes Lääne- ja Ida-Euroopa riigis.Uuringu andmed näitasid, et Eestis kavatsevad tarbijad käesoleval aastal kulutada jõuluostudeks enam raha kui eelnevatel aastatel. Ühtlasi on Eesti üks nendest Euroopa riikidest, kus tarbijad plaanivad jõuluostudeks kulutada kõige rohkem.
Eesti elanikud eraldavad jõuluostudeks keskmiselt 30 protsenti ühe kuu leibkonna sissetulekust, mis on umbes 290 eurot. Võrdluses teiste Balti riikidega selgub, et Läti tarbijate näitaja on 18 protsenti ühe leibkonna sissetulekutest (umbes 190 eurot) ning Leedu tarbijatel 28 protsenti (umbes 210 eurot).
Vaatamata sellele, et internetis ostlemine kogub aina suuremat populaarsust, eelistavad Eesti elanikud traditsioonilisi müügikohti – ainult 9 protsenti jõuluostudest plaanitakse teha internetis. Ka Läti ja Leedu tarbijad eelistavad pigem traditsioonilisi müügikohti.
Uuring, milles osales umbkaudu 1 900 leibkonda, näitas, et protsentuaalselt kõige vähem jõuluostudele kulutanud riikides oli ka suurim internetis sooritatud ostude protsent. Aktiivseimad internetis ostlejad on Hollandis, Saksamaal ja Soomes.
Eesti elanikud eelistavad jõuluostudeks kõige enam raamatuid, mänguasju, maiustusi, delikatesse, kosmeetikat ja alkoholi.
Enam kui pooled küsitletud leibkondadest arvasid, et saavutavad finantstasakaalu umbes kaks kuud pärast jõule.
Uuring korraldati anonüümselt, standardiseeritud online-küsitlusena, mis saadeti meili teel tarbijatele Soomes, Rootsis, Hollandis, Suurbritannias, Hispaanias Saksamaal, Eestis, Lätis, Leedus, Poolas, Tšehhis, Slovakkias, Rumeenias ja Bulgaarias.