«Kas Eestis on lubatud inimese mitteteenindamine? Ütleme, et müüjale ei meeldi mõni inimene (kui on alkoholijoobes, siis on arusaadav, aga oletame, et tegemist on näiteks mustanahalise või lihtsalt ebameeldiva inimesega) ja ta keeldub teda teenindamast, siis kas sellisel juhul saab tarbijakaitseameti poole pöörduda? Mõnes mõttes peaks ju ettevõtjal olema vaba valik, kes saavad ta teenust tarbida,» küsib lugeja.
Lugeja küsib: kas Eestis on lubatud jätta klient teenindamata?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete spetsialist Kadri Paul.
Otsest kohustust teenindada ei ole. Üldiselt võib kaupleja ettevõtlus- ja lepinguvabadusest tulenevalt keelduda teatud tingimustel kliendi teenindamisest, näiteks juhul kui klient on alkoholijoobes, rikub avalikku korda või ei täida kaupluse/teenindusettevõtte sisekorraeeskirju.
Seoses klienditeenindaja ebaviisaka käitumisega kaupluses või teenindusasutuses tuleks lahenduse saamiseks pöörduda kaupluse/teenindusettevõtte juhataja või omaniku poole, tarbijakaitseamet siin aidata ei saa.