Ühe euroga müügis olevale Flybe Nordicu enamusosalusele on Soome rahvusringhäälingu Yle teatel kolm ostjat, üks Norrast, üks Rootsist ja üks Eestist.
Flybe Nordicut on ostmas ka Eesti ettevõte
Flybe Nordicu 40 protsendi omanik Finnair uudist ei kommenteeri. «Meil on komme meedias olevaid kuuldusi mitte kommenteerida,» ültes Finnairi meediasuhete juht Päivyt Tallqvist Postimehele.
Kõigil kolmel pakkujal on Yle teatel kogemus turbopropellerlennukitega lähiliikluse teenindamisest.
Ärilennundusega tegelev Panaviatic AS jäi võimaliku ostuhuvi kommenteerides ebamääraseks, kuid ei lükanud seda ka ümber. «Seda teemat ma ei kommenteeri. Ma ei lükka seda ümber ega kinnita, võime uuesti rääkida jaanuaris,» ütles Panaviaticu juht Aleksei Kulakovski BNSile.
Estonian Airi esindaja kinnitas BNSile, et lennufirma ei ole pidanud läbirääkimisi Flybe Nordicu ostmiseks.
Finnair tahab oma uue partneriga Flybe Nordicis teha pikaajalist koostööd. «Tahame sellist lahendust, mis on jätkusuutlik, ja kui teema on partnerlus, siis peaks see olema selline, et mõlemad partnerid saavad kasu,» ütles Finnairi operatiivjuht Ville Iho Ylele.
Flybe Nordici tütarettevõte Flybe Finland lendab suurema osa Soome-sisesest liiklusest ning teenindab ka Finnairi lende 40 sihtkohta. Flybe Nordicu uuelt enamusosanikult ootab Finnair ka suuremat tahtmist ja võimekust riske võtta kui kahjumlikult opereerinud briti Flybelt.
«Võib ka nii olla, et Finnair võtab kogu riski enda kanda, sel juhul räägime tootmisbaasist ja operaatorist kes meile allhanget teeb, aga see on vaid üks variant,» ütles Iho. Selline lennufirma on näiteks Blue1, kes teeb emafirma SASile allhanget.
Ühisfirma kahjumlikud liinid olid lennud Helsingist Kemisse, Maarianhaminasse, Kajaani, Kokkolasse ja Jyväskylässe ning Tartusse Eestis. Finnair ei taha olla ainus, kes nende liinide kahjumi kannab.
«Vaadates nõudluse arengut ja tasuvust eri lendudel on üsna suur väljakutse praegust võrgustikku pikas perspektiivis ülal pidada,» ütles Iho.
Finnair tahab kahjumlikele regionaallendudele ka teisi toetajaid, näiteks omavalitsusi või maakondi.
«See oleks selline süsteem, kus sihtkohaga jagatakse riski. See on üks variant, mis lähtub rohkem regiooni vajadustest kui lennu tasuvusest,» ütles Iho.
Rootsis ja Norras ostab riik lennufirmadelt kahjumlikele regionaalliinidele teenust. Soomes saab sellist tuge vaid Helsingi-Savonlinna liin.
Otsuse, kes Flybe Nordici müügis oleva aktsiapaki ostab, langetab Finnair lähinädalatel.