Maksusüsteem peab olema lihtne. See, milline maksusüsteem on ideaalne, paistab olevat pigem maitse küsimus. Parimal kujul peaks maksudest riigi tegevuse rahastamiseks piisavalt raha kogunema, samal ajal võimalikult vähe majandustegevust häirides. Mõistagi peab maksusüsteem soodustama majandustegevust. Maksusüsteemi keerukus moonutab majandust igal juhul, kuna suunab ettevõtete tootliku energia mittetootlikku maksude haldamisse. Eesti maksusüsteemi üheks eeliseks on selle madal administratiivne koormus, mis on maailmas madalamate seas. Meie ettevõtted kulutavad maksudega tegelemisele poole vähem aega kui Euroopas keskmiselt, ka Läti ja Leeduga võrreldes on pilt oluliselt parem. Maksusüsteemi lihtsuse kõrval on maksude administreerimise koormust vähendanud ka elektrooniliste kanalite kasutamine ning erinevate maksudeklaratsioonide ja –vormide vähendamine.
Ühetaoline tulumaks hoiab maksusüsteemi lihtsa ning vähendab halduskoormust. Maailm on liikunud üha vähemate maksuastmete suunas. Kaheksakümnendate alguses oli OECD riikide hulgas keskmiselt 14 maksuastet, nüüdseks aga vaid 5. Kõik OECD riigid rakendavad oma madalapalgaliste elanike maksukoormuse leevendamiseks ning maksusüsteemi suuremaks progresseeruvuseks tulumaksuvabastuse erinevaid versioone. Siin jääme me teistest aga kõvasti maha. Kui OECD keskmine tulumaksuvabastus on 33 protsenti keskmisest palgast, siis Eestis vaid 14 protsenti. See kajastub ka meie sissetulekute suuremas ebavõrdsuses. Samas ei ole maksusüsteem ainus, mis ebavõrdust tekitab. Selleks, et näiteks 4 aastaga OECD keskmisele tasemele jõuda, peaks meie tulumaksuvabastus olema umbes 400 eurot keskmiselt kuupalgalt. Eesti on keskmise palga suhtes rakendatava tulumaksu osas OECD keskmise juures. Kuigi meie üksikisiku tulumaks on suhteliselt madal, on paljudes riikides meist oluliselt rohkem erinevaid maksusoodustusi ja –erisusi, sh ka maksuastmeid. Maksusüsteemi lihtsuse probleemiks on peetud, et see ei taga maksumaksjate piisavalt õiglast kohtlemist. Kuid see on vaid üks vaatenurk. Teisalt võib küsida, kui õiglane saab maksustamine üldse olla? Eriti veel, kui see puudutab astmete kehtestamist. Veelgi põnevam küsimus on, kes selle õigluse määrab?