Väikelaenu puhul taotletakse konkreetset summat kas siis ühe suurema või mitme väiksema ostu tegemiseks. See on hea võimalus kui eelarve on täpselt paigas ning vastava plaani järgi ka tegutsetakse.
Kuna üldiselt finantsasutus ei küsi väikelaenu kasutamise eesmärke, võib tekkida kiusatus saadud raha ebaotstarbekalt kasutada ning esialgselt planeeritud ostud jäävad tahaplaanile.
Lisaks on väikelaenul üldiselt kallis tarbijast sõltuv, mis teeb laenatava raha hinna kõrgeks ning seeläbi tagasimakstava summa suureks. Väikelaenu intress võib olla üle 20% ning intressi arvestus algab kohe kui raha kontole üle kantud.
Korra võetud väikelaen tähendab, et eelarvelised piirangud on paigas ning ostud tuleb teha juba võetud summa ulatuses.
Järelmaksu taotletakse konkreetse toote/teenuse ostuks, mis tähendab, et see kulutus on läbi mõeldud ja kaalutud nii tarbija kui ka järelmaksu pakkuva ettevõtte poolt. Ehk emotsioonidest lähtuvaid ja ebaotstarbekaid oste on ebatõenäolisem teha. Iga järelmaksuga tehtud ostu puhul tuleb sõlmida uus leping ja iga lepingu puhul tehakse krediidikontroll ja hinnatakse kliendi tegelikke võimalusi.
Järelmaksu puhul ei tule maksta intresse ”igaks juhuks” rohkem võetud summalt, näiteks nagu laenu puhul. Saadud raha kulutatakse 100% eesmärgipäraselt ja intresside arvestus ei alga raha ülekandmise hetkest kontole vaid tavapäraselt toote kättesaamise hetkest.
Kuna järelmaksu puhul on tegemist kindla tehinguga, ostu sisu on finantseerijale teada, siis on ka intress madalam, olenevalt teenuse pakkujast võib see jääda oluliselt alla 20%. Muidugi on oluline siinkohal, kas intressi tuleb maksta ostult või jääkmaksumuselt, viimane on tarbijale sama intressi taseme juures rahaliselt ca 2x soodsam.