Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Kuus poodi eksis tarbijakaitse nõuete vastu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Espak Pärnu kaupluses ei teadnud teenindaja pretensiooni esitamise õigusest ning kontrollostuks võetud kuumapuhuril puudus eestikeelne kasutusjuhend.
Espak Pärnu kaupluses ei teadnud teenindaja pretensiooni esitamise õigusest ning kontrollostuks võetud kuumapuhuril puudus eestikeelne kasutusjuhend. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Tänavu oktoobrist novembrini tarbijakaitse ameti poolt kontrollitud 91-st kauplusest üle Eesti puudusid kuues kas eestikeelne kasutusjuhend, info garantiitingimuste või pretensiooni esitamise kohta.

Amet kontrollis, kas tarbijale antakse tõest teavet pretensiooni esitamise võimaluste ja garantiitingimuste kohta ning kas tehniliselt keerukatel toodetel on kaasas eestikeelne kasutusjuhend. Rikkumisi tuvastati kuues kaupluses.

Slavichairi juuksepikenduste salongis ei antud kontrollostu käigus soetatud juuksepikendustele kaasa kasutus- ehk paigaldusjuhendit. Aspenti kingakaupluses ja  Morande Shoesi VIP Kinga kaupluses Tallinnas Ümera keskuses anti tarbijale pretensiooni esitamise õiguse kohta valeteavet.

Espak Pärnu kaupluses ei teadnud teenindaja pretensiooni esitamise õigusest midagi ning samuti puudus kontrollostuks võetud kuumapuhuril eestikeelne kasutusjuhend. Kasutusjuhend puudus ka ETK Jaekaubanduse Lihula E-Ehituskeskuses ning Kohtla-Järve Kamill Plussi mobiiltelefonide ja tarvikute poes.

Tarbijakaitseamet alustas kontrolli tulemusel väärteomenetlust ettevõtete Aspent, Morande Shoes ja Espak Pärnu suhtes. Slavichair, ETK Jaekaubanduse Lihula E-Ehituskeskus ja Kamill Pluss kõrvaldasid kohe puudused.

«Puudusega toote või teenuse puhul on tarbijal õigus esitada ettevõttele pretensioon kahe aasta jooksul alates ostetud toote või teenuse kättesaamisest,» selgitab tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski. Garantii on kaupleja või tootja lubadus pakkuda teatud aja jooksul soodsamaid tingimusi, kui näeb ette seadusest tulenev kaheaastane pretensiooni esitamise õigus.

«Neljandat aastat korraldatud järelevalvekampaania pretensiooni esitamise õiguse ja garantii osas on oma järjepidevusega turgu korrastanud,» märgib Turetski.  Kui amet 2011. aastal selleteemalise järelevalvega alustas, esines rikkumisi 47 protsendil kontrollitud ettevõtetest. Praeguseks on rikkumiste protsent peaaegu olematu.

Peamiselt on pretensiooni ja garantii ning kasutusjuhendiga seoses probleeme jalatseid ja tehnikakaupu müüvatel kauplejatel. Tulevikus plaanibki amet just nendesse sektoritesse oma järelevalve põhirõhu panna.

Tagasi üles