Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kuidas küsida asjalikku tagasisidet?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Kasulik on kuuldu üles kirjutada
Kasulik on kuuldu üles kirjutada Foto: SCANPIX

Selle kohta, kuidas asjalikku tagasisidet anda, on üsna palju kirjutatud. Vähem on aga mõtteid avaldatud tagasiside küsimise kohta, kirjutab Harvard Business Review. 

Pahatihti tahavad ümbritsevad inimesed olla pigem kenad ning ei ole seetõttu kuigi varmad ausalt oma mõtteid avaldama.

Ausa tagasiside saamine on oluline igas valdkonnas, eriti oluline on see aga tööl. Kui kolleegid leiavad, et kellegagi on raske koostööd teha ja talle on seda ka raske selgitada, ei pruugi too õnnetu inimene kunagi teada saada, mis valesti läks.

All on ära toodud mõned võimalused, kuidas enda kohta tõde välja selgitada.

1. Kinnita, et sa tahad tõesti ausat tagasisidet. Rõhuta, et tahad tõesti oma tulemusi parandada ning ei pahanda ka kriitika peale.

2. Keskendu tulevikule. Küsi, mida sa saaksid tulevikus paremini teha, selle asemel, et vanu vigu meelde tuletada. Nii on ka teisel poolel lihtsam ausalt vastata.

3. Kuula ilma hukkamõistuta. Püüa tagasiside lihtsalt ära kuulata ilma sellele hinnangut andmata. Täna inimesi aususe eest ja kinnita, et nende mõtted on sinu jaoks olulised. Kui hakkad ennast õigustama, kipuvad ümbritsevad inimesed minema tagasi mugavasse viisakustsooni.

4. Kirjuta kuuldu üles. See näitab, et suhtud tagasisidesse tõsiselt ning annab vestluskaaslasele aega mõtet paremini sõnadesse seada.

Märksõnad

Tagasi üles