«GoBusi kirjast nähtub, et GoBus teadis juba Tartu maavalitsusega lepingu allkirjastamise hetkel, et selles osas tema pakkumus enam hanke tingimustele ei vasta,» kirjutas ta.
Ta märkis, et busside õigeaegne liiniletoomine oli hankedokumentides fikseeritud nõue ja kui hankija oleks teadnud, et see on täitmata, ei oleks hankijal olnud õiguslikku alust GoBus’iga lepingut sõlmida. «Tegelikkusele mittevastavatel kinnitustel põhineva pakkumuse edukaks tunnistamine tähendab pakkujate ilmselgelt ebavõrdset kohtlemist,» leidis Väärsi.
Juhul, kui GoBus ei teadnud, et bussid kohale ei jõua, tuleks SEBE juhi sõnul hanke võidust loobuda. Ta ütles, et hankelepingu muutmine on lubamatu ning selle muutmisena oleks käsitletav ka see, kui Tartu maavalitsus lepiks busside hilisema liiniletulekuga.
«Juhul, kui hankija lepingut ei tühista ja läheb sisuliselt hankelepingu muutmisele olulise tingimuse osas, kaalume tõsiselt kahju hüvitamise taotluse esitamist või muudetud hankelepingu kui sisuliselt ilma riigihanketa sõlmitud lepingu kehtivuse vaidlustamist,» ütles Väärsi.
Go Busi juhataja Enn Randmaa selgitas, et kuna lepingu sõlmimine viibis, siis loodavad nad mõistvale suhtumisele. «Hanke pakkumiste avamisest kuni veolepingu sõlmimiseni 20. juunil läks aega pea 2 kuud. Lepingu sõlmimise ooteajal andsime korduvalt märku, et kõikide busside valmimine tähtajaks võib osutada võimatuks. Bussimüüjad garanteerisid õigeaegse bussi tarne oma eellepingutes juhul, kui tellimus esitatakse hiljemalt 31. mail 2014,» kirjeldas Randmaa.
Ta rõhutas, et busside valmistamise aeg ongi 6-8 kuud ja mõistlik aeg lepingu sõlmimisest kuni teenindamise alguseni oleks 10-12 kuud.