ELi uued eeskirjad on Itaalias tegutsevad veinivalmistajad tagajalgadele ajanud, sest nende kohaselt ei tohi tootjad enam avaldada oma täielikke aadresse ei veebisaitidel ega brošüüridel.
EL vihastab Itaalia veinimeistreid
Selle aasta alguses sai kuulsa Barolo veini väiketootja Põhja-Itaalias 4000 eurot trahvi, sest oli oma reklaammarterjalidele märkinud oma veinikeldrite asukoha, kirjutab The Independent.
Inspektsioon leidis, et see on vastuolus Euroopa Komisjoni regulatsioonidega, mille järgi veinide etiketid, brošüürid ega veebilehed ei tohi sisaldada linnade ega regioonide nimesid, sest need reedavad kaitstud päritolunimetusega (PDO) veinide tootmispiirkonna.
PDO veinitoodetel tohib vaid märkida laia ulatusega kindla territooriumi, koha või riigi nime, mitte aga konkreetset aadressi. Sellega kaitstakse tootjaid veterinaar- ja toiduameti andmetel kaubanduslikul eesmärgil väärkasutamise ja imiteerimise eest.
Itaallastest tootjad aga leiavad, et kahjustab regulatsioon nende kaubandustegevust ning tekitab küsimusi, kuidas saavad tootjad oma veine turustada, kui ei või enam öelda, kust nende toode pärit on.
Sajad sõltumatud tootjad üle Itaalia valmistuvad protestiks, mis toimub 1. jaanuaril. Paljud neist märgivad seadusele vaatamata endiselt oma toodetel täpse päritolukoha.