Pühapäeval on-line´s ilmunud artikli temaatikat «Kalevipojad» ei saa enam Eestis autojuhi täiendkoolitusel käia» tuleks valgustada veidi põhjalikumalt, kuna on kõlama jäänud mõned eksitavad seisukohad.
Täna ja tulevikus saavad Eestiga seotud autojuhid osaleda Eestis täiendkoolitusel ja saada seejärel kogu Euroopa Liidus kehtiva tunnistuse.
Koolituse korralduslikust poolest allpool, kuid kõigepealt põhjustest, mis tingisid Teede- ja sideministri 6. novembri 2000. aasta määruse number 87 «Autojuhi kutseoskusnõuete, ametikoolituse eeskirja, koolituskursuse õppekavade ja koolitunnistuse vormi kehtestamine» muutmisettepanekute esitamise, kusjuures ühtegi ettepanekut osalejate piiramiseks ei esitatud.
2014.aastast rakendub täielikult enamikus Euroopa Liidu riikides autojuhtide perioodilise ametikoolituse nõue, mille kohaselt tuleb kutselisel autojuhil läbida 35 tunnine koolitus iga 5 aasta tagant.
Eesti oli üks esimestest, kus süsteem juba aastaid töötab. Vaatamata sellele oli viimasel ajal nii ajakirjanduses kui ka veofirmade poolt tehtud kriitikat autojuhtide koolituse teemal. Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu otsusega 03.04.2013 moodustati töögrupp, et välja töötada ettepanekud koolituse otstarbekamaks korraldamiseks.
Ümarlaua koosseis, kuhu kuulus 15 inimest, oli kujundatud selliselt, et oleksid esindatud kõik osapooled, keda see temaatika puudutab - ettevõtjate liidud ERAA ja Autoettevõtete Liit (AL), vedajate esindajad, politsei, kutse- ja kõrgkoolide esindajad, koolitajad, Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja Maanteeameti esindajad.
Korduvalt toimunud töögrupi ümarlaudade tulemusena selgusid põhiprobleemid:
Puudub eraldi õppekava 35h täiendkoolituse tarbeks
Kehtestatud nõuded koolitusfirmadele ei vasta koolituse sisule ja eesmärkidele, probleemid sisulise kontrolli osas ja fiktiivse koolituse vältimiseks.