Pangaülekande tühistamise eest võetakse kliendilt suurt teenustasu ka siis, kui raha pole veel edasi saadetud. Pank põhjendab seda käsitsi tehtavate protseduuridega.
Meelemuutus pangas läks kalliks maksma
«Ostsin Poolast endale ühe toote hinnaga 25 eurot, /.../ kuna toode ei maksnud palju, siis tegin maksekorralduse kiirelt läbi SEB panga,» kirjutas Postimehe lugeja. Hiljem pangaväljavõtet vaadates sai ta aga ebameeldiva üllatuse osaliseks, sest teenustasuks oli läinud sama suur summa kui toote maksumus. Ta otsustas maksekorralduse tagasi kutsuda ja kasutada Transferwise'i.
«Tuli aga välja, et SEB võtab omakorda 15 eurot maksekorralduse tagasikutsumiseks ning kui summa on teele juba jõudnud minna, siis tegelikult võib makse tagasi kutsumiseks kuluda isegi 45 eurot,» kirjutas mees. Tema sõnul ei osanud ka panga klienditugi tegelikult öelda, kas lõplik maksumus tuleb 15 või 45 eurot. «Seega tegelikult makse tagasi kutsumisel võid teenustasuks maksta isegi veelgi rohkem, kui tegelik teenustasu ning seetõttu ei ole makse tagasikutsumine üldse mõistlik. Miks miljoneid kasumit teenivad pangad inimesi nii nöörivad?» soovis ta teada.
SEB panga kommunikatsioonijuhi Julia Piilmanni sõnul võtab pank maksejuhise tühistamise eest teenustasu, kuna seda tehakse täielikult käsitsi. «Lisaks tegeleb iga makse tühistamisega vähemalt kaks erinevat spetsialisti,» rääkis ta. Piilmann selgitas, et kui maksejuhis on pangast väljunud, tuleb lisaks suhelda ka välispankadega, kellel on omakorda omad teenustasud maksejuhiste tühistamise eest. Need lisanduvad SEB teenustasudele. «Meie kogemuse alusel võivad sellised teenustasud ulatuda 25-50 euroni,» tõi ta näite. Piilmanni sõnul ei saa klienditugi öelda inimesele täpset teenustasu, kuna turvanõuetest lähtuvalt ei ole neil juurdepääsu programmile, kus makseid töödeldakse.
SEB kliendid soovivad tühistada umbes 10 erinevat makset päevas. Enamik neist soovib makset tühistada ainult tingimusel, kui makse pole SEBst välja läinud.