Kindlaima eelduse palkade, hüvitiste ja kasumi kasvuks nii era- kui avalikus sektoris looks kõrgema lisandväärtusega tööstustootmine. Hetkeseisuga moodustab tööstustoodang 80 protsenti Eesti ekspordist ning sellele toetub ka sisemaise teenusmajanduse käive. Oluline on senisest enam toetada lisandväärtuse kasvatamist tootearenduse kaudu, et meie toodang tungiks senisest edukamalt rahvusvahelisse konkurentsi. Eesti majanduskasvu võtmeks on unikaalsete lahenduste leidmine ning poliitilises mõttes oleks selle võtme kasutamata jätmine pehmelt öeldes kentsakavõitu.
Sarnaselt majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis loodud eraldi väliskaubandus- ja ettevõtlusministri positsioonile vajab haridus- ja teadusministeerium teadus- ja innovatsiooniministrit. Minister vastutaks naha ja karvadega selle eest, et viia teadusasutuste ning tootmisettevõtete koostöö uuele tasandile. See tooks endaga kolmeprotsendilise mahukasvu arendustegevuses ja seega lisandväärtuse kasvu Eesti tööstustoodangus. EAS-i tegevus ning eurovahendite miljonid kahanevad tähtsusetuks, kui neil pole tooteid ja/või brände, millele toetuda. Viimased saavad aga võimalikuks ainult teaduse ja tööstuse senises paremas koostöös.
Haridus- ja teadusministeeriumis on teadus ja innovatsioon poliitilises mõttes vaeslapsed. Viimaste huvide eest ei seisa häälekad lapsevanemad või õpetajad, kes oma meediakuvandilt on võrreldes ettevõtjate ning teadusasutustega oluliselt haavatavamad. Teaduse huvigrupiks on üksikud tuhanded kaalutlevad professorid ja ettevõtjad, kellele laiem üldsus kipub omistama kitsarinnalist omakasupüüdlikkust. Tulemuseks on see, et vaatamata suurepärastele laboritele ning uutele instituutidele on Eesti teadus- ja arendustegevuse seis nõrk, eriti tööstusvaldkondades. Teaduse rahastamine põhineb täna ju endiselt akadeemilisel tsiteeritavusel, mitte selle reaalsel mõjul Eesti majandusele.
Ettevõtted ütlevad, et eelistavad koostöös välismaised teadusasutusi, sest Eesti tase ses vallas on nõrk. Akadeemia kaitseks võib öelda seda, et rahastus on tõepoolest kitsalt projektipõhine, seega ebastabiilne, ning ei süsti noortesse teadlastesse piisavalt kindlustunnet jätkamaks karjääri ülikoolis. Nii pettuvad ettevõtted ülikoolides, ülikoolid riigis, kõik kolm üksteises ja kaotab Eesti ühiskond tervikuna. Kui teadus- ja innovatsioonitegevuses ei toimu poliitilist ümberkorraldust, ei toimu tõenäoliselt ka suurt arengut ettevõtete lisandväärtuse kasvus ja inimeste jätkusuutlikus elatustasemes. Võimalus muutusteks on kolme kuu pärast.