Must reede mitmekordistas Skandinaavia netiäri

Aivar Õepa
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Musta reede» ostleja USAs, Virginia osariigis telerit autosse mahutamas. See USA suurim ostlemispüha levib nüüd ka Skandinaaviasse, esialgu küll netikaubandusse.
«Musta reede» ostleja USAs, Virginia osariigis telerit autosse mahutamas. See USA suurim ostlemispüha levib nüüd ka Skandinaaviasse, esialgu küll netikaubandusse. Foto: PAUL J. RICHARDS / AFP

Must reede ehk tänupühale järgnev USA ostlemispidupäev on hakanud kanda kinnitama ka Põhja-Euroopas — Soome, Norra ja Taani internetiärid mitmekordistasid sel päeval oma käibe.

Skandinaavia netikaupmeestele makseteenuseid pakkuva Rootsi firma Klarna teatel oli Soome internetiäri käive reedel kahekordne võrreldes tavapärasega, Taanis kolme- ja Norras koguni neljakordne. Rootsit must reede ei mõjutanud, vahendas Helsinkin Sanomat.

Kõige menukam oli Soomes meelelahutuselektroonika, nende toodete müük kasvas koguni kuus korda.

«Netikaubanduses paistavad rahvusvahelised trendid silma varem ja tugevamini,» ütles Klarna Soome juhataja Casimir Ernrooth. «Reklaami teahkse palju nähtavamalt ja netiäride kliendid on juba harjunud hinnaalandusi targalt kasutama. Kaupmeestele tähendab see netiäris uut potentsiaali.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles