Paldiski Lõunasadam süvendati 2,5 miljoniga suurtele tankeritele sobivaks

Aivar Õepa
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paldiski sadam.
Paldiski sadam. Foto: Tallinna Sadam

Novembris lõppesid 2,5 miljonit eurot maksnud süvendustööd Tallinna Sadamale kuuluvas Paldiski Lõunasadamas, mille tulemusena saavad sadamas nüüd silduda suuremad tankerid.

Tallinna Sadama teatel süvendati sadama akvatooriumi pöörderingi ja sissesõidukanalit seniselt 13,5 meetrilt 14,5 meetrini. Saavutatud sügavus võimaldab nüüdsest Paldiski Lõunasadamas teenindada senisest suuremaid ehk kuni 100 000 tonnise kandevõimega tankereid, teatas ettevõte.

Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul oli investeering süvendamisse tähtis suurendamaks sadama positsiooni naftasaaduste transiidi turul teiste Läänemere äärsete sadamate ja uute terminalidega konkureerides.

«Investeering Paldiski Lõunasadama võimekuse tõstmisse on suunaga tulevikku, et rahuldada eelkõige just sadamas tegutseva vedellastioperaatori AS Alexela Terminal praeguste ja uute klientide tulevasi vajadusi ning ka tõsta sadama atraktiivsust kaubaterminalide kliente silmas pidades,» ütles Kaljurand.

Alexela Terminali juhatuse liikme Aarto Eipre hinnangul on Eesti ainus võimalus transiidimahtude säilitamiseks ja uute mahtude kaasamiseks pakkuda transpordikoridori konkurentsivõimelist hinda. «Suuremate tankerite ja kaubapartiide teenindamine vähendab märkimisväärselt kauba transpordiahela omahinda ja tagab konkurentsivõimelise transiidiahela maksumuse.»

Kaks kuud kestnud süvendustööd teostas Terramare Eesti OÜ. Süvendusala suurus oli 450 000 ruutmeetrit ning orienteeruv süvendamise maht 112 000 kuupmeetrit. Tööd läksid maksma 2,525 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles