Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sõiduautode ümberehitamise kord muutub rangemaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Sõiduautost sooviti aina sagedamini teha kaubik.
Sõiduautost sooviti aina sagedamini teha kaubik. Foto: SCANPIX

Kuna viimasel ajal on oluliselt suurenenud taotluste hulk sõiduauto põhjendamatult kaubikuks ümber ehitada, siis alates 1. detsembrist läheb maanteeamet sõiduautode kaubikuks ümberehitamisel üle täielikult Euroopa nõuetele, mida seni rakendati vaid osaliselt.

Kuni 3500 kg täismassiga kaubikus peab kaubaruum jätkuvalt olema sõitjate salongist vaheseinaga eraldatud ja sõiduki kandevõimest üle poole peab jääma kauba vedamiseks, teatas maanteeamet. Kaubikut ei saa kindlasti teha sedaan-, kupee- ja kabriolettkerega sõidukist. Lisanduvad nõuded kaubaruumi pikkusele, laadimisava kõrgusele ja pindalale. Samuti hakatakse jälgima kaubikute hilisemat sihtotstarbelist kasutamist – oluline on see, et kaubikuks ümberehitatud sõidukist ei eemaldata hiljem vaheseina selleks, et seda kasutada sõiduautona.

Maanteeamet on sõlminud eelkokkulepped maksu- ja tolliametiga, kes kontrollib kaubikuteks ümberehitatud sõidukite sihtotstarbelist kasutamist, ning politsei- ja piirivalveametiga, kes hakkab kontrollima, et kaubiku jaoks kohustuslikud vaheseinad oleks liikluses olevatel autodel reaalselt ka kasutuses.

Tagasi üles