Alguses maksame, et iga hinna eest fänne (like'i) koguda, sest sellest on saanud justkui mõõdupuu, mille järgi toodet või teenust hinnatakse. Tundub nagu mõistlik investeering, laseme page promote‘il paar kuud tiksuda, kogume like'i ja siis hakkame neile müüma, müüma, müüma ja müük lendab läbi katuste. Nüüd tulebki see koht, kus esimest korda vastu näppe saad. Facebook tahab, et maksaksid kaks korda sama asja eest: esmalt kogud lehele fänne – makstes selle eest ja seejärel hakkad omakorda maksma iga kampaania, postituse ja reklaami eest, et inimesteni jõuda. Nagu ostaksid auto kohe välja ja siis hakkaksid veel iga kuu liisingut ka maksma. Nõiaring, kirjutab Eleven oma blogis.
Kui esimesed kriitilised paar tuhat like käes, eeldatakse automaatselt, et kõik postitused jõuavad nende sama 2000-3000 fännini. Nüüd tuleb asja iroonline osa. Ei jõua! Pole kunagi jõudnudki. Kui kaks aastat tagasi jäi organic reach umbes 5%-15% vahemikku, siis täna on see kukkunud 2% juurde ja jätkab langemist. Aga kuidas nii, nad on ju Sinu fännid? Inimesed, kellele meeldib see, mida nad on laikinud. Nad on olemas, kuid ei näe ega kuule Sind. Tavakasutajatele on see hea uudis, sest tegelikult keegi ei külasta Facebooki selleks, et sealt midagi osta. Tullakse sõprade-tuttavatega suhtlema ja meelelahtust otsima. Kommenteeritakse pilte, jagatakse mõtteid, vaadatakse videosid ja soovitakse sünnipäevaks «õnne.» Sekka ka mõned uudised ja teadaanded, mis end oma kodukandi üle rohkem uhkust tundma paneb.