Tarbijakaitseamet on paari nädala jooksul saanud vautšeriportaali Zizu.ee kohta juba 18 kaebust.
Tarbijakaitse on Zizu.ee kohta saanud juba 18 kaebust
Alates Zizu.ee lehe sulgemisest novembri keskpaigas on ametile tarbijatelt laekunud 18 kaebust, ütles tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Kadri Paul BNS-ile. «Oleme alustanud ettevõtte suhtes haldusmenetlust ja ootame kaupleja selgitusi,» lisas ta.
Tarbijakaitseamet on ZiZu.ee oma kodulehel lisanud e-poodide musta nimekirja, sest portaali omanik Hotdeal OÜ ei ole lahendanud tarbijate kaebusi. Samuti pole vautšeriportaal maksnud raha oma klientidele ega koostööpartneritele.
Postimees kirjutas nädal tagasi, et vautšerimüüja Hotdeal OÜ sulges oma portaali Zizu.ee suurte rahaliste raskuste tõttu. Mitmed kliendid kurtsid, et firmad ei realiseeri nende vautšereid, kuna Hotdeal OÜ pole neile arveid tasunud.
Zizu esindaja kinnitas Postimehele, et portaal on suletud väga tõsiste finantsraskuste tõttu ning praegu otsitakse parimat võimalikku lahendust, sh püüab ettevõte raha tagasi maksta kõikidele klientidele, kes ei ole saanud oma vautšerit kasutada.
Klientidel on õigus vautšeri alusel kaup või teenus kätte saada. «Kui tarbijad on ostnud Zizult vautšeri, mille eest mõni muu kaupleja pakub kaupa või teenust, ja neil on probleeme vautšerite realiseerimisega, tuleks pöörduda konkreetse kaupleja poole, kuna tarbijatel on õigus vautšeri alusel toode või teenus saada,» selgitas Kadri Paul.
Kui kaupleja ei vasta kliendi kaebusele või klient pole pakutud lahendusega nõus, soovitab Paul pöörduda tarbijakaitseametisse.
Tarbijakaitseamet lisas Hotdeal OÜ musta nimekirja ka möödunud aasta veebruaris, kuna korraga laekus ametile väga palju kaebusi tarbijatelt, kes ei saanud kaupa kätte või kellele ei makstud tagastatud kauba eest raha tagasi. Varsti küll ettevõte pääses nimekirjast.
Äriregistri andmetel oli mullu Hotdeal OÜ kahjum ligi 200 000 eurot.