Sotsiaalvõrgustik Facebook avaldas oma uued kasutustingimused, mis hakkavad kehtima uue aasta esimesel päeval.
Facebook annab kasutajatele natuke privaatsust tagasi
Uuendatud kasutustingimused lubavad võrgustiku teatel inimestele uusi võimalusi Facebooki kasutamiseks. Lisaks saab paremini kontrollida, kes ja kuidas nende sisestatud andmeid võib näha.
Asukoha määramine. Funktsioon «Lähedalasuvad sõbrad» näitab, kas kasutaja füüsilise asukoha läheduses viibib hetkel mõni nende Facebooki sõber ja kui, siis millega ta tegeleb – kui kõnealune kasutaja on seda lubanud. Lubatakse, et tulevikus saab võrgustiku vahendusel selle funktsiooni kaudu vaadata näiteks lähedal asuvate restoranide menüüsid jms. Geograafiliste piirangutega rakendus.
Mugav ostlemine. Mõnedes riikides katsetab Facebook «Osta» nuppu, mille abil saab keskkonnast väljumata elektroonilisi oste teha.
Täiustatud ja lihtsustatud privaatsusseaded. Facebook muutis lihtsamaks ja arusaadavamaks viisi, kuidas kasutajad saavad määrata, kes nende postitusi näevad ja millist informatsiooni nad soovivad enda kohta avalikustada. Tutvu süsteemiga siin: https://www.facebook.com/about/basics
Mida informatsiooniga tehakse? Facebook kogub infot mobiilsete seadmete aku koormuse ning raadiosignaali tugevuse kohta, et hinnata oma rakenduste funktsionaalsust. Kasutaja asukoha märkimiseks ja piltide geograafilise asukoha määramiseks küsitakse luba.
Facebooki teenuste, rakenduste ja firmade integratsioon. Facebook on aja jooksul omandanud mitmeid firmasid (nt Instagram, WhatsApp jt) ning organiseerib neist integreeritud võrgustikku. Kui näiteks Instagrami kasutaja avastab, et on unustanud oma konto, saab ta selle taas aktiveerida Facebooki abil.
Kasutajate vahendamine reklaamiandjatele. Facebook jagab informatsiooni oma kasutajate kohta reklaamijatele, et inimestele võimalikult täpselt sihitud turundusteadandeid kuvada. Kasutaja võib omalt poolt määrata, kas ja milliseid reklaame ta näha soovib. Süsteemiga saab tutvuda siin: https://www.facebook.com/about/ads/
Reklaame võib ka täiesti vältida, esitades avalduse Digital Advertising Alliance'ile. Eesti kasutajad saavad seda teha siin http://www.youronlinechoices.com/ee/.