Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Läänemere laevafirmad vaatavad tulevikku läbi mustade prillide

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Viking Line'i laev.
Viking Line'i laev. Foto: Viking Line

Läänemerel opereerivad laevafirmad valmistuvad kümnetesse miljonitesse ulatuvate lisakulutustega, kuna 2015. aastast karmistuvad Euroopa Liidu väävli heitekoguste piirmäärad.

Soome laevafirma Viking Line, mille peakontor asub Ålandi saartel ning mis opereerib reisilaevu Soome, Ålandi saarte, Rootsi ja Eesti vahel, seisab uuest aastast silmitsi koos teiste Läänemere laevafirmadega majanduslikult kitsendava nõudega, vahendab Yle uudisteportaal.

2015. aastast jõustub Euroopa Liidu määrus, mille kohaselt ei tohi meresõidukite kütus sisaldada rohkem kui 0,1 protsenti väävlit väävliheite kontrolli piirkondades Läänemerel, Põhjamerel ja Põhja-Ameerika merealadel.

Läänemerel reisilaevu opereerivale Viking Line’ile tähendab see hädasid, kuna konkurents on tihenenud ettevõtte kahjuks, samal ajal on tarbija ostujõudlus märgatavalt nõrgenemas.

Muudatused, mida firmad peavad tegema, et laevad uutele nõuetele vastavusse viia, eeldavad puhastusseadmete paigaldamist või siis alternatiivsete kütuste (ka veeldatud gaasi ehk LNG) kasutamist.

Viking Line’i juhi Jan Hansese sõnul on Läänemerel praeguseks reisijate arvu kohta liiga palju laevu. Ta lisab, et turu ümberjagamine on juba alanud – näiteks kolis laevafirma Finnlines oma Edela-Soome linna Naantalit teenindanud laeva Rootsi.

AS Tallink Grupi kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul on ka Tallink hoolega töötanud sujuvama ülemineku nimel, et kütuste hinnavahe mõju ei oleks suur.

«Üks eesmärkidest on opereerimise efektiivsuse parandamine läbi kütusekulude vähendamise. Sellele aitab kaasa ka hiljutine Silja Europa prahtimine ning laevade ümberpaigutused meie liinidel,» tõi Lääne näiteks.

Konkurentsi koha pealt leiab ka Lääne, et Läänemerel on olukord muutunud väga tihedaks. «Uusi tegijaid juurde pole tulnud, aga konkurents laevafirmade vahel on tõepoolest tihenenud, kuna konkurendid on väljumiste arvu suurendanud. Samas, Tallink on viimase aasta jooksul tšarterisse saatnud kaks laeva, mis aitab meil optimeerida oma tegevuse efektiivsust siinsel turul,» selgitas Lääne.

Mitte et tihenenud konkurentsist ja väävlidirektiivist üksi piisaks, nimetab ka Lääne olulise mõjurina ettevõtlusele ka geopoliitilist olukorda Euroopas. «Vähenenud on reisijate arv Vene turult,» kõlab Lääne napp selgitus.

Tagasi üles