Venemaa monopolidevastane teenistus alustas uurimist ettevõtte Don-Stroi suhtes, kelle tellitud reklaamis väidetakse, et Näärivana – Ded Morozi pole olemas.
Näärivana eitamine kuulutati Venemaal seadusevastaseks
Rahulolematud lapsevanemad kaebasid, et eliitkinnisvara müüva ettevõtte reklaamid võivad tekitada nende lastele psüühilise trauma, kirjutas RBK.
Mõned aastad tagasi kuulutas monopolidevastane teenistus ebaseaduslikuks kodumasinate müügiga tegeleva Eldorado reklaamikampaania, kus kauplusteketti Eto tutvustati samuti hüüdlausega „Näärivana pole olemas“. Järelvalveametkond jõudis järeldusele, et Näärivana eitamine õõnestab lapsevanemate autoriteeti ja kujundab lastes negatiivset suhtumist vanematesse.
Venemaa võimud on viimastel aastatel käitunud äärmuslikult allergiliselt nii Nõukogude Liidu Kommunistliku Partei kuid samal ajal ka õigeusukiriku poolt esitletavaid uskumusi ja legende kahtluse alla seadvatesse nähtustesse. Näiteks tavatsetakse kõrgete riigiorganite tasemel aktiivselt võidelda ajaloo nn ümber kirjutamise vastu, püüdes takistada Nõukogude-aegsete ideoloogiamüütide purunemist. Samal ajal, kui ristiusu jõulude tähistamine ning Jõuluvana müüdi viljelemine oli Nõukogude Liidus keelatud, soosis punavõim aastavahetusel saabuva Näärivana ehk Ded Morozi austamist.