Helkurite eksport Venemaale võib kujuneda ettevõtjatele magusaks äriks, sest uus määrus kohustab alates eelolevast suvest idanaabri jalakäijaid pimedal ajal väljaspool asulaid kandma valgust peegeldavaid elemente.
Venelased hakkavad öösel helkima
Erinevalt Eestist, kus seadus kohustab jalakäijat helkurit kandma isegi otse tänavavalgustuse laterna all, peavad Venemaa elanikud helkureid kandma väljaspool asulaid. Asulates võivad venelased helkureid kanda vabatahtlikult ja seadus kõigest soovitab ennast paremini nähtavaks tegema.
Uus kord hakkab kehtima alates 1. juulist 2015, et võimud jõuaksid inimestele helkurite kandmise vajadust selgitada. Venemaal tegutsevad helkurite tootjad ei suuda tõenäoliselt katta uue korra tõttu tekkivat nõudlust, mistõttu tuleb märkimisväärne osa helkuritest importida. Helkurite tootmist pidurdab praegu asjaolu, et seni pole kinnitatud standardeid, millele uued liiklusaksessuaarid vastama peavad.
Venemaa valitsuse häälekandja Rossiskaja Gazeta avaldas kahtlusi, et maainimesed, kelle sissetulek on niigi kesine, ei pruugi helkurite ostmisesse just kuigi suure entusiasmiga suhtuda. Helkurit võib sundida ostma üksnes hirm trahvi eest, mille suuruseks kinnitati 500 rubla ehk ligi üheksa eurot.
Kuid lisaks murele, kust ja millise hinnaga osta helkurit, kergendab uus määrus oluliselt jalakäijate saatust. Nimelt keelab muudatus nüüd kategooriliselt möödasõidu jalakäijate ülekäiguraja ees peatunud sõidukist. Jalakäijad võivad nüüd kindlustundega nn sebrale astuda, sest vähemalt seadusetähe kohaselt ei varitse neid enam oht, et läbi laskmiseks peatunud viisakast autojuhist kihutab surma toova hooga mööda hoolimatu roolikeeraja.
Samas ei tohi jalgratturid ja mopeedijuhid enam teed jalakäijate ülekäigurajal ületada. Eestis on selline manööver jalgratturitele lubatud, liikudes jalakäijaga samal kiirusel.