Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

KLM hoidub tuhakahjude õiglasest hüvitamisest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
KLM Royal Dutch Airlinesi lennuk.
KLM Royal Dutch Airlinesi lennuk. Foto: SCANPIX

Hollandi lennufirma ei ole seni sadadele Briti peredele Islandi vulkaanipurskest tekkinud tuhapilve kahjusid hüvitanud.

EL-i reeglite kohaselt tuleb reisijatele hüvitada kogu tuhapilve lõksus oleku ajal tekkinud hotelli- ja toitlustuskulud, kirjutas BBC.

KLM teatas aga, et hüvitab oma klientidele esimese 24 tunni majutuse- ja toitlustuskulud. EL ähvardas lennufirma vastu kasutusele võtta seaduslikud meetmed, kui viimane ei hüvita oma klientidele kogu tekkinud kahju.

KLM teatas, et soovib probleemi siiski vaatamata erimeelsustele lahendada nii kiiresti kui võimalik.

Euroopa Liidu regulatsioonide kohaselt tuleb reisijatele hüvitada reisitõrke korral majutus- ja toitlustuskulud kogu ajaperioodi eest, mil esialgselt planeeritud lend edasi lükkus.

Tuhapilve tõttu lükkus osade inimeste lend edasi lausa nädala jagu.

Euroopa Komisjon saatis KLM-ile ka ametliku hoiatuse, mille kohaselt peab lennufirma hüvitama kõik majutuse- ja toitlustuskulud, mis reisijatel tekkisid seoses edasilükatud lendudega.

Üks KLM-i klientidest oli oma perega Ateenas tuhalõksus nädal aega ja nende majutus- ning toitlustuskulud küündisid kokku 3000 naelani. KLM teatas aga perekonnale, et hüvitab neile vaid esimese 24 tunni kulud, mil esialgne lend edasi lükati.

Tuhapilve tõttu kannatasid Euroopas sajad tuhanded inimesed, kuna enamus EL-i õhuruumist suleti 18 päevaks.

Tagasi üles