Päevatoimetaja:
Sander Silm

Haapsalu raudtee taastamine maksab kuni 65 miljonit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Õepa
Copy
Lääne maavalitsus laskis analüüsida Haapsalu raudteeühenduse taastamise majanduslikku poolt.
Lääne maavalitsus laskis analüüsida Haapsalu raudteeühenduse taastamise majanduslikku poolt. Foto: Peeter Langovits

Riisipere–Haapsalu raudtee taastamine võib Lääne maavalitsuse tellitud analüüsi põhjal maksma minna kuni 65 miljonit eurot, kirjutab Lääne Elu.

Konsultatsioonistuudio OÜ koostatud analüüsi kohaselt maksab Haapsalu raudtee taastamine 60-65 miljonit eurot, juhul, kui raudtee elektrifitseeritakse ja pikendatakse Haapsalust edasi Rohukülani. Odavaim variant — raudtee lõpeb Haapsalus ega pole elektrifitseeritud — maksab 30-35 miljonit.

Raudteelõigu iga-aastased keskmine hoolduskulu 30 aastase tasuvusperioodi puhul algab arvestuslikult 630 000 eurost ning võib küündida kallima variandi puhul miljonini. Samas võivad kulud olla ka analüüsi koostanud konsultandi Rein Riisalu sõnul väiksemad, sest pole veel teada kui vähe Eesti üks kergemaid ronge, Stadleri Flirt, raudteed kulutab. Kaubavedudega analüüsis arvestatud pole.

Loe pikemalt Lääne Elust.

Tagasi üles