Autoakud, millega talvel hätta ei jää

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Akud. Foto on illustreeriv.
Akud. Foto on illustreeriv. Foto: Sille Annuk

Saksa ajaleht Bild toob välja number üks põhjuse, miks autod külma käes alla vannuvad. Selleks on defektiga autoakud.

Saksa ajaleht Bild toob välja number üks põhjuse, miks autod külma käes alla vannuvad. Selleks on defektiga autoakud.

Talve saabudes algavad sageli probleemid ka neljarattalise sõbraga, kirjutab Saksa ajaleht Bild.

Alates miinus 18 kraadist täitub aku kuni kaks korda aeglasemalt kui tavaolukorras. Saksa tehnilise järelvalve organisatsioon GTÜ testis kümmet autoakut, mida kasutatakse väga levinult näiteks Volkswagen Golfidel.

Startsüsteemiga autoakude kategoorias võitis GTÜ testi Intact Premium Power, millest ei jäänud palju maha Bosch S4 008. Mõlemad said testi läbiviijate poolt väga kõrge hinnangu. Neile järgnesid Varta Blue Dynamic ja Moll M3 plus K2 akud (testitulemused tabelisse pandult asuvad siin).

Start/stop süsteemiga (EFB) mootoriga autodele mõeldud autoakude kategoorias võidutses Moll Start Stop EFB aku, millele järgnes Boschi S5 E08 ning kolmandale kohale jäi Banner Running Bull EFB.

Eriti nõudlikule autoomanikule sobivate AGM akude seast paistis silma Varta Start-Stop Plus, paremuselt teiseks jäi Intact start-stop Power ning kolmandaks Exide Micro Hybrid.

Märksõnad

Tagasi üles