Eelmisel aastal paberivaba teenindusega algust teinud SEB Pank tahab aasta jooksul kõigis oma pangakontorites digiteeninduse juurutada.
Pank utsitab kliente paberist loobuma
Pangakontorisse lepingut sõlmima minnes piisab ID-kaardist ja kehtivatest allkirjasertifikaatidest. Paberlepinguid kaasa ei anta – digitaalselt sõlmitud lepingud on kliendile nähtavad internetipangas ja soovi korral saadetakse krüpteeritult e-posti aadressile.
Sellega soovib pank muuta teenused kliendile mugavamaks. Hinnanguliselt kasutab ainult 20–25 protsenti eestlastest dokumentide allkirjastamisel ID-kaarti ja mobiili-ID. Valdava osa ID-kaardi omanike jaoks on tegemist isikut tõendava dokumendiga.
Hetkel on paberivaba teenindus tagatud kuues SEB Panga kontoris. Kõige värskemalt hakkas seda võimaldama panga Ülemiste kontor. Paberivaba teeninduse kokkuhoid on panga Eesti kontorite paberikulu arvesse võttes keskmiselt 24 000 tonni paberit aastas.
Plaan on veel selle aasta jooksul laiendada paberivaba teenindus kõigisse kontoritesse üle Eesti. «Alustame suurematest keskusest nagu Viljandi, Pärnu, Narva, Valga ja kõik kontorid Tallinnas, siis liigume edasi väiksematesse kontoritesse,» selgitas Evelin Allas SEB Pangast.
Kliendid on hakanud uue teenindusviisiga harjuma – peamise plussina toovad nad välja võimaluse näha ekraanilt, mismoodi tehingud toimuvad. Panga esindaja sõnul vajavad arendamist veel mõned protsessid, mis teenindust täiustaksid.
«Suurimaks tõrkeks on ehk see, et tegemist on tehniliselt üsna keeruka projektiga, sest tahame tagada klientidele maksimaalse turvalisuse,» märkis Allas.
Paberivabas suunas liiguvad ka teised Eesti pangad. Swedbanki kliendid saavad täna paljusid lepinguid allkirjastada digitaalselt, tellida e-arveid. Iga aastaga väheneb pangas paberi kasutamise osakaal, näiteks ajavahemikul 2010–2013 on paberi hulk vähenenud 28 protsenti.