Päevatoimetaja:
Sander Silm

Eesti õlledel on lootust rahvusvaheliseks läbilöögiks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Stinne Loo
Copy
Õlu.
Õlu. Foto: SCANPIX

Inglismaa vanima pruulikoja omanik ütles visiidil Eestisse, et siinsetel pruulikodadel on võimalus läbi lüüa ka Suurbritannias.

Pruulikoja Shepherd Neame’i omanik ja tegevjuht Jonathan Neame ütles, et siinsetel õlletootjatel on võimalus läbi lüüa ka Inglismaal, teatas alkohoolsete jookide maaletooja Servaali. Neame lisas siiski, et konkurentsi pääsemiseks peavad pruulijad pakkuma midagi väga erilist.

Neame’i sõnul käib Eesti ühte sammu ülejäänud õllemaailmaga, liikudes väiketootjate ja uute maitsete otsinguil.

«Kui 15 aastat tagasi oli õllekultuur kaldu suurtootjate suunas, siis eriti Ameerika Ühendriikides ja Ühendkuningriikides on toimunud kardinaalne muutus ja järjest enam juuakse tugevamate maitsetega õllesid,» lausus Neame. «Et aga Eesti väiketootjad leiaksid oma koha välisturgudel, tuleb neil inimeste maitsemeeli üllatada millegi eriti originaalsega ja juurde pakkuda köitev lugu,» lisas ta.

Pruulikoja omanik selgitas, et uute maitsete otsingutel on väga populaarseks saanud ka õllede ja toitude sobitamine, mis on menukas ka Eestis.

Shepeard Neame’i pruulikoda tegutseb aastast 1698, olles sellega vanim omasugune Inglismaal. Pereettevõttele kuulub 350 pubi ja nende tooteid müüakse üle maailma. Shepeard Neame’i tuntuimad brändid on Spitfire ja 1698 Celebration Ale.

Tagasi üles