Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Nutitelefonide populaarsus vähendab teiste seadmete müüki

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Turu-uuringufirma GfK müügistatistika viitab, et eraldiseisvate audio- ja videoseadmete müügi languse taustal kasvab neid mitmetes omadustes edukalt asendavate nutitelefonide müük.

GfK uuringu andmete kohaselt on käesoleva aasta esimese üheksa kuu jooksul Eestis müüdud 201 000 nutitelefoni, müük on viimase aasta jooksul kasvanud 10,2 protsenti. Eraldiseisvate audio- ja videoseadmete müük on samal perioodil vähenenud 13,1 protsenti.

«Sama tendentsi näeme oma müüginumbrites,» kinnitas EMT ja Elioni kaubamüügi juht Heiko Sõro pressiteates. «Olukorra üheks tõlgendusvõimaluseks on nutitelefonide üha suurenev võimekus – nad suudavad täita mitme erineva seadme funktsioone. Nutitelefone ja neile saadaolevaid rakendusi kasutatakse täna edukalt näiteks GPS-seadmete asemel. Samuti on enamike inimeste jaoks piisav nutitelefonide kaamera kvaliteet, Spotify muusikaäpp täidab aga raadio või audiosüsteemi kohta,» põhjendab Sõro nähtavaid muutusi kaubamüügis.

Uuringust nähtub, et langenud pole näiteks GoPro spordikaamerate müük. «Võib arvata, et nende funktsioon on veel liiga spetsiifiline, et nutitelefonid täna suudaksid sama pakkuda,» avaldas Sõro arvamust. 

Tagasi üles