Mobiilifirmade müügitulemused osutavad, et lastele ostetakse koolimineku puhul koos kirjatarvete ja ranitsaga ka mobiiltelefon.
Mobiilifirmad: telefonist on saanud koolikaup
Elisa Eesti juhatuse liige Andrus Hiiepuu ja EMT avalike suhete juht Kaja Sepp tunnistasid, et viimastel aastatel on lihtsamate telefonide osas müüginumbrid enne esimest septembrit märgatavalt kasvanud.
«Iseseisva elluastumise hetkel saavad väga paljud lapsed tänapäeval endale oma esimese mobiili,» ütles Sepp.
Suurem lastele sobilike mobiilide müük käib vahetult enne esimest koolipäeva, jõulude ajal ja siis kevadel, mil ostetakse lapsele telefon kingiks eduka kooliaasta lõpetamise puhul.
Küsimusele, kas mobiiltelefonist on saanud koolikaup, vastas Hiiepuu, et kindlasti on see nii.
«Kui me vaatame, et kui paljudel lastel on esimeses klassis telefon, siis julgen arvata, et tugevalt üle poole ehk 70-80 protsenti juba omavad mobiiltelefoni. See on nii nagu vanasti kingiti lapsele kell siis, kui ta esimesse klassi läks.»
Lapse esimene telefon on enamasti lihtne ja selle hinnaks on kuni 1000 krooni. Sepp märkis, et lihtne ja odav telefon on lapsele ka kõige sobilikum, sest esimese telefoniga võib juhtuda nii mõndagi. «Kaob ära, kukub vette – laps ei oska sellega veel nii arvestada nagu hiljem kogemuse tekkides,» selgitas ta.
Hiiepuu lisas, et kindlasti võtaks laps hea meelega vastu ka kallima ja rohkemate võimalustega nutitelefoni, kuid need on siiski üsna kallid ja seetõttu ei soovi lapsevanemad neid koolijütsidele osta. «Seal on alati kaks riski: laps võib selle ära kaotada ja pole ju ka harv nähtus, et need võetakse lihtsalt laste käest ära,» põhjendas ta.