Eesti transpordi ja teetööliste ametiühing (ETTA) on pöördunud turuosaliste poole, et keelustada avalike bussiliinihangete võitjatel bussiliinide välja rentimine.
Ametiühing sooviks lõpetada avalike bussiliinide edasi rentimise
ETTA hinnangul on hakanud levima skeemid, kus bussiliinid renditakse välja alltöövõtjatele, kelle tegevust on raskem kontrollida, seepärast küsiti turuosalistelt, kas võiks sellised skeemid keelata, et vältida avalikul liiniveol probleeme, mis valitsevad näiteks ehitussektoris, teatas ametiühing.
Ametiühingu juhatuse esimehe Jaan-Hendrik Toomeli sõnul nähtub uutest skeemidest, et liiniveo hangete pakkumised tehakse endiselt suures osas tingimustel, mis ei pruugi tagada liinide korrektset teenindamist. «Konkurents bussiturul on endiselt liiga terav ning valdavalt surutud bussijuhtide taskusse,» lisas Toomel.
Ametiühingu bussijuhtide koordinaator Aare Kübarsepp ütles, et puudub kindlus, et allhankijad maksavad bussijuhtidele töötasu seadusest ja sektorileppest tulenevate reeglite järgi, kuna kontroll nende osas on ebapiisav.
«Halvimal juhul näeme ohtu surveks maksta ümbrikupalka, mis halvendab veelgi niigi teravat konkurentsiolukorda bussiturul,» jätkas Kübarsepp lisades, et varem või hiljem hakkab see mõjutama ka bussiliikluse turvalisust, kuna ka töötajate kvalifikatsiooni üle puudub turuosalistel sama tõhus kontroll kui liiniveo hanke võitnud ettevõtete üle.