Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Walkingu kingakaubamaja on suur maksuvõlglane

Rakveres Kroonikeskuses asuv Walking kingakauplus. FOTO: Tairo Lutter

Walkingu ja Trendexpressi kingakauplusi omav AS B.W.T. Kingal on eilse seisuga 273 641 euro suurune maksuvõlg ning nad pole juba kaks aastat majandusaasta aruandeid esitanud, mistõttu on äriregistis neil ka kustutamishoiatus.

B.W.T. Kinga juhatuse liige Liis Võlli maksuvõla põhjuseid kommenteerida ei soovi, kuid ütles, et nad on alati leidnud maksuametiga lahendused ja kokkulepped maksuvõla ajatamiseks.

15 kauplust on Võlli hinnangul ketile optimaalne. «Hetkel me kauplusteketi olulist laiendamist ei plaani, keskendume olemasolevate kaupluste tegevuse parendamisele. Oktoobri lõpus avasime Ülemiste keskuses uue kontseptsiooniga Walking kaupluse ning kindlasti planeerime ka lähitulevikus Walking kaupluseid kujundada ümber lähtuvalt uuest kontseptsioonist,» lisas Võlli.

AS B.W.T King on tegutsenud Eesti jalatsiturul alates 1997 aastast ning tegemist on pere-ettevõttega, kus on aktiivselt tegevad mitu põlvkonda. 2013. aastal sisenes ettevõtte omanikeringi uus investor, kelle nime ei soovi Võlli aga avaldada.

Maksu- ja tolliameti pressiesindaja Uku Tampere sõnul on B.W.T Kingal maksuvõlg alates 2013. aasta novembrist. «Äriühing on tasunud oma maksukohustusi ja vähendanud ka maksuvõlga, kuid pole lihtsalt suutnud oma maksuvõlga veel täielikult likvideerida. Seega pideva maksuvõlglasega küll tegemist ei ole,» rääkis Tampere.

Tampere sõnul oli jae- ja hulgikaubanduses novembri alguse seisuga maksuvõlglasi 2664 isikut, nende maksuvõlg oli kokku 62,9 miljonit eurot, mis moodustab 26 protsenti kogu maksuvõlast.

Walkingule sarnaselt odavama hinnaklassi jalatseid müüva SHU kauplusteketi juht Edward Köster ütles, et tarbimise struktuuris on toimumas muudatused ning inimeste ootus jalatsite vastupidamisele on pikem, kui see oli varem. «Oleme kohanemas vastavalt toimuvatele muudatustele ning teinud vastavaid muudatusi SHU keti sortimendis. Tõstame kvaliteeditaset pakkudes head hinna ja kvaliteedi suhet. Hinnatasemelt jääme  endiselt keskmisest soodsamaks, sest paikneme paljude poodidega piirkondades, kus hinnatundlikus on suurem,» selgitas Köster.

Tagasi üles
Back