Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sõiduki teisaldamine läheb senisest pea kaks korda kallimaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Sõiduki teisaldamine.
Sõiduki teisaldamine. Foto: Silja Kaigu

Uue määruse vastuvõtmisel läheb auto valestiparkijale seesugune tegu sõiduki teisaldamisel varasemast ligi poole võrra kallimaks maksma.

Seni tuli teisaldatud sõiduki eest maksta 26 eurot, valvamise eest 2,56 eurot päevas. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vabariigi valitsusele kooskõlastusele saadetud määusega tõstetaks senise teisaldustasu 45 eurole ning valvamise tasu esimese päeva eest 10 eurole, iga edasise päeva eest 2 eurot.

Samuti sätestab määrus, et väljaspoolt maakonnakeskust (ka Narvat ja Kohtla-Järvet) sõiduki toimetamisel valvega hoiukohta või politseiasutusse lisandub maakonnakeskuse (ning Narva ja Kohtla-Järve) sisesele teisaldusele kilomeetri maksumus 0,90 eurot.

Läbitud kilometraaži tasu arvestatakse vaid väljaspool maakonnakeskust, Narvat või Kohtla-Järvet läbinud kilomeetrite osas.

Sõidukite, mille täismass on üle 3500 kilogrammi või istekohti peale juhikoha on üle kaheksa, toimetamisel valvega hoiukohta või politseiasutusse rakendatakse ajatariifi, kus 120 eurot võetakse esimese tunni eest ja 60 eurot iga järgneva alustatud 30 minuti eest.

Ajatariifi rakendatakse sõltumata sõiduki asukohast, st kas tegemist on maakonnakeskuses, Narvas või Kohtla-Järvel või väljastpoolt neid toimuva teisaldamisega.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium põhjendab eelnõu seletuskirjas, et hoiukohta toimetamise määrusega kehtestatud kulumäärad on püsinud muutumatuna alates 2002. aastast, kuid teisaldamise ja sõiduki valvamise teenuse osutamisega seotud kulud on viimaste aastate jooksul oluliselt kasvanud.

Ministeerium viitab statistikaameti andmetele, mille järgi on tarbijahinnaindeks alates 2002. aastast tõusnud üle 54 protsendi, mistõttu ei kata kehtivad kulumäärad tegelikke kulusid.

Seletuskirja andmeil näitab kehtivate tasude ebamõistlikkust ka politsei- ja piirivalveameti poolt 2011. aasta lõpus sõiduki valvega hoiukohta või politseiasutusse toimetamise ning seal hoidmise ja valvamise teenuse pakkuja leidmiseks korraldatud riigihanke nurjumine, kuivõrd sellele ei laekunud ühtegi pakkumist.

Seega on tekkinud olukord, kus teisaldatavate sõidukite hoiukohta toimetamise eest maksab sõidukijuhi, omaniku või valdaja asemel osaliselt politsei ise, kuivõrd reaalsed teisaldamise tasud on kõrgemad hoiukohta toimetamise määruses toodud määradest.

Tagasi üles