Inimestel, kes ei ole varem suurettevõttes töötanud, on väga raske harjuda mõttega, et neid vaadatakse rangelt ressursina, mille kohta koguda parameetreid ühte või teise personalihaldussüsteemi, rääkis inimeste arendamise tehnoloogia aastakonverentsil HRConf Tiit Paananen.
Tiit Paananen: inimene ei taha olla pelgalt ressurss
«Inimesed, kes ei ole korporatsioonis töötanud ja neile juhtub eBay või Microsoft, siis see viis kuidas inimesi vaadatakse kui ressurssi, on veidi harjumatu. See tekitab nii suure vastuseisu ja kogu viha elatakse välja tarkvara peal. Tööriistad saavad ilmaasjata peksa, tegelikult on protsess see, millega inimene harjunud ei ole,» rääkis Paananen, kes on tänaseks Skype'i tolmu jalgadelt pühkinud ning ehitab nüüd Lätis mehitamata lennukeid.
«Ega see kerge ei olnud teha töötulemuste hindamist nii nagu USAs seda tehakse,» meenutas ta personaliarenduse tarkvara kasutamise kitsaskohti.
Lisaks sellele on tehnoloogiaettevõttes üksikisiku panust väga keeruline mõõta. Ühest inimeses sõltub palju, aga meeskond vastutab selle eest, et tööl ka tulemust oleks. Kuna tehnoloogia muutub väga kiiresti, siis on raske seada inseneridele ka pikaajalisi eesmärke. «Kui inseneride tulemusi üritatakse hallata samamoodi nagu müügimeeste omi, siis ei ole kumbi rahul.»
Tehnoloogia organisatsioonis kipuvad inimesed üsna targad olema ja neil kipub välja kujunema oma arvamus. «Kui tullakse välja lahendusega, mis on tehtud 10 aastat tagasi ja seda peab kasutama inimene, kes loob rakendust, mis peaks töötaja järgmised 10 aastat, siis tal ei lähe silm särama. Ei lähe kohe,» tõdes Paananen.