Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tööjõud voorib Omnivasse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Triin Ärm
Copy
Pakkide laialivedamine võib olla raske töö.
Pakkide laialivedamine võib olla raske töö. Foto: Panther Media/Scanpix

Hiinast suurtes kogustes saabuvate saadetiste tõttu tuleb Omnival palgata uusi töötajaid ning huvi on nii suur, et kõik soovijad tööle ei pääsegi. 

«Huvitav kui Omnival pole probleeme paari päevaga pakid ära sorteerida. Miks siia viimasel ajal väga aktiivselt otsitakse sorteerimiskeskusesse tööjõudu? Probleeme ju pole,» kirjutas lugeja seoses Hiina saadetiste hilinemise ja suurtest kogustes saabumisega.

«Kuna peamiselt just Hiinast saabus meile oktoobris rekordarv saadetisi, värbasime juurde töötajaid, et korraga saabunud suure saadetiste mahuga hakkama saada ja Hiinast pikisilmi saadetist ootavatele klientidele nende kaup kiiresti kätte toimetada,» ütles Omniva kommunikatsioonijuht Erki Varma.

Ta lisas, et firma vaatas üle ka töökorralduse, et saadetiste sorteerimine ja laialikanne võimalikult kiireks ja efektiivseks muuta. «Huvi Omnivasse tööle tulemise vastu on väga suur ning kahjuks kõigile soovijatele me tööd pakkuda ei saa,» ütles Varma.

«Minule üldse ei meeldi, et kevadest hakkasid saadetised postkasti tulema. Varem sai ikka saatekirja alusel postkontorist kätte. Ei pea ju see postiljon ka iga pakki laiali vedama,» kirjutas sama lugeja veel.

Varma sõnul on paki saajani toimetamise viis kirjas seaduses. «Hiinast saabuvate pakisaadetiste näol on enamasti tegemist seaduse mõistes maksikirjadega, mitte pakkidega. Me ei saa ise otsustada, et loobume maksikirjade väljastamisest postkasti,» ütles Varma ja lisas, et kui inimene soovib oma maksikirjad postkontorist kätte saada, tuleb teha selleks avaldus.

Pakkidega läheb kaua

«Mul on üks pakk juba vähemalt kaks nädalat Eestis, aga ei piuksugi. Teist ootan juba üle kahe kuu ja on ka otsaga Eestisse jõudnud. Mitu tükki on selliseid, kui tracking-info puudub ja ootan samuti väga pikalt. Omniva tracking ei näita midagi. Klienditeenindus järelpärimisele ei vasta. Suvel veel liikus kõik normaalselt. Septembris-oktoobris on midagi muutunud ja isegi Euroopa pakkidega, mida Eesti poolel liigutab Omniva, läheb üle mõistuse kaua,» kirjutas teine lugeja.

Varma sõnul on Hiina saadetiste tarneaeg viimasel ajal tõepoolest pikenenud ja selle põhjuseks on Hiina Posti või nende logistikapartnerite sisemised töökorralduse muutused.

«Nende muutuste tõttu on osa Hiina saadetisi piltlikult öeldes kuskil «kinni olnud» ja jõuavad nüüd Eestisse hilinemisega ja korraga suuremas koguses. Praegu jõuab meile ka saadetisi, mis on teele pandud juba augustis. Samal ajal tuleb ka saadetisi, mis on teele pandud üsna hiljuti. See omakorda annab lootust, et ümberkorraldustest tingitud viivitus on nüüdseks kõrvaldatud ja posti saabumine Hiinast hakkab normaliseeruma,» selgitas Varma.

«Meie lattu ei jää ükski pakk seisma kauemaks kui loetud päevadeks, ooteaeg sõltub peamiselt ikkagi sellest, millal pakk Hiinast Eestisse ja meie kätte jõuab,» rääkis kommunikatsioonijuht.

Ta lisas, et kui tegemist ei ole rahvusvahelise tähitud saadetisega, puudub Omnival võimalus saadetise teekonda jälgida. «Ka meie klienditeenindus ei oska sellisel juhul saadetise kohta infot anda,» ütles Varma.

Tema sõnul ei vii mitte kõiki välismaalt Eestisse saabuvaid pakke laiali Omniva töötajad. «Eestis tegutseb lisaks Omnivale mitmeid logistika- ja kullerfirmasid, kes võivad olla pakisaatja logistikapartnerid Eestis,» sõnas ta. 

Tagasi üles