Päevatoimetaja:
Sander Silm

Riik kaalub idasuunaliste rongide ülevõtmist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna-Moskva liinil kurseerib kaks GoRaili rongi, mis väljuvad mõlemast suunast õhtupoolikul. Reisijad tõttamas eile õhtul kell 18 Balti jaamast väljunud rongile.
Tallinna-Moskva liinil kurseerib kaks GoRaili rongi, mis väljuvad mõlemast suunast õhtupoolikul. Reisijad tõttamas eile õhtul kell 18 Balti jaamast väljunud rongile. Foto: Liis Treimann

GoRail otsustab 1. detsembriks, kas jätkata piletite müüki Moskva ja Peterburi liinidel ka pärast 13. jaanuari,» ütles GoGroupi tegevjuht Jüri Etverk. «Reisijatel pole vaja muretseda, sest kõik nendele müüdud piletid kehtivad.»

Eestit ühendab välismaailmaga raudteed pidi seni vaid Moskva ja Peterburi reisirongiliin, mis alates tänavu kevadest on kaotanud ligi 40 protsenti sõitjatest.

«Sooviksime oma äri jätkata, kuid rubla kursi langus, Ukraina sõda ja Eesti ühinemine Venemaa-vastaste sanktsioonidega mõjub halvasti,» rääkis Etverk. «Venelastel soovitatakse sanktsioonidega ühinenud riikidesse mitte reisida, mis annab tunda ka meie piletimüügis.»

GoGrupp peab ummikseisust väljapääsu leidmiseks kõnelusi kümmekonna partneriga ja praegu pole veel selget lahendust.

Eile ennelõunal majandusminister Urve Palo (SDE) juures toimunud nõupidamisel kaaluti võimalusi raudteeühenduse säilitamiseks Venemaaga. Räägiti võimalusest, et riik võtab GoRaili lepingud üle ja soetab uued, senisest mugavamad rongid, kinnitas Postimehele ministeeriumi allikas. Peterburi liini uuendamine kujuneks riigile soodsamaks, sest lühikese vahemaa ja sõiduaja tõttu pole vaja soetada magamisvaguneid, täpsustas allikas.

Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann peab nüüd välja selgitama, milliseid tingimusi ja võimalusi GoGrupp rongiliikluse jätkamiseks pakub. Samas jäi ta ministeeriumis toimunud nõupidamise tulemusi kommenteerides napisõnaliseks.

«Eks me rääkisime kõikidel raudtee tegevuse finantseerimise teemadel,» lausus Asmann. «Ministeerium pole andnud mulle mingisugust konkreetset ülesannet.»

Loe pikemalt Postimees Plussist.

Tagasi üles