Päevatoimetaja:
Sander Silm

Autoehitajad timmivad toodangu pensionäridele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Sportlikku Hyundai i20 tutvustavad Pariisi autonäitusel noored naised. Auto ostjate keskmine vanus on aga üle 50.
Sportlikku Hyundai i20 tutvustavad Pariisi autonäitusel noored naised. Auto ostjate keskmine vanus on aga üle 50. Foto: Remy de la Mauviniere / AP

Vanurid on meie tulevik, mõistab autotööstus. Seetõttu tuleb hakata juurutama madalama ukseläve, elektriga mugavaks sätitavate istmete ning automaatselt avanevate-sulguvate ustega liiklusvahendeid.

Ameerikas tõotab uuringute kohaselt teha ilma Chrysleri lahmakas, tahumatu ja tagant matuseautot meenutav Grand Voyager, kirjutab Financial Times – see mahtuniversaal on osutunud kõige ihaldusväärsemaks varakate vanurite segmendis.

Pole mingi saladus, et inimesed elavad üha kauem, soovivad olla igati aktiivsed ning paistavad vähemalt arenenud maades silma ka kasvanud ostuvõimega. Küsitlustest on selgunud, et viimane asi, millest vanainimene loobuks, on autovõtmed.

«On haarav jälgida, kuidas autotööstus ... on avastanud üle 65 aastaste inimeste tohutu potentsiaaliga turu,» ütles The Boston Consulting Groupi vanemanalüütik Alison Sander.

Autobrändid tegelevad ühtlasi aktiivselt turundusega, mille eesmärgiks on trendikamate ja «ägedama» väljanägemisega masinate müük eakatele, kes on otsustanud olla hingelt noored.

Näide Suurbritanniast: Hyundai i20 reklaamides rõhutatakse selle auto tipptasemel turvalisust, kasinust kütuse kulutamisel ning pikka iga – neid kolme omadust hindavad vanurid üle kõige. Siiski on reklaami kangelannaks 30ndates eluaastates aktiivne ja energiline naisterahvas. Keskmine i20 ostja Ühendkuningriigis on 58-aastane.

Tagasi üles