Tänapäeval on pea kõigil Eestigi poekettidel oma lojaalsusprogrammid ja kliendikaardid, mille abil kogutakse samuti klientide kohta tohutult andmeid. Taotluses antakse poele oma detailsed isikuandmed ja luba jälgida oma oste.
Rimi hakkab klientide andmeid veelgi personaalsemalt analüüsima
Kõige selgemalt on klientide andmete analüüsiga silma paistnud Rimi, kes paigaldas mõni aeg tagasi poodidesse terminalid, kust kliendid saavad vastavalt oma eelmistele ostudele personaalseid sooduspakkumisi.
Ettevõtte pressiesindaja Katrin Bats ütles, et kliendid on Rimi terminali hästi vastu võtnud. «Oleme terminalis kasutatavaid võimalusi aastate jooksul pidevalt täiendanud ning see töö jätkub. Näiteks on väga edukaks kujunenud sooduskupongid, mida aeg-ajalt vaid parimatele klientidele terminalist jagame,» kirjeldas ta.
Batsi kinnitusel on Rimil tulevikus plaanis minna andmeanalüüsiga veelgi personaalsemaks. «Sellekohane arendustöö on nüüdseks pikalt kestnud ja loodetavasti saame selle ka varsti töösse rakendada,» ütles ta.
Tallinna Kaubamaja Partnerkaardi arendusjuhi Rene Paatsi sõnul on kaardil aktiivseid kasutajaid üle 600 000. Kui on nii palju infot klientide ostukäitumise kohta, oleks väär seda mitte kasutada, pakkumaks personaalsemat klienditeenindust ja kliendi eelistustele vastavat sortimenti.
«Klient soovib saada pakkumisi toodetele või teenustele, mida ta on harjunud ostma või mida ta võiks suure tõenäosusega tarbida. Just sooduskampaaniate ja personaalsete pakkumiste koostamisel lähtutaksegi ennekõike klientide ostuharjumustest, vajadustest ja võimalikest eelistustest,» selgitas Paats.