Aasta pärast jõuab poodidesse aku, mis lubab lahendada elektriautode kaks peamist peavalu – kalli hinna ja lühikese sõiduteekonna.
Uus aku lubab elektriautodele murrangut
Nagu kinnitavad uue liitiumaku leiutajad USAst, peaks elektriautode teekond järgmise laadimiseni pikenema lausa kolmekordseks.
Täielikku revolutsiooni tõotatakse aga just eletriautode üldhinna valdkonnas, kirjutab Financial Times.
«Me peame saama [elektri]autod müügisalongi 30 000 dollari, mitte 130 000 dollariga ning suurt rolli mängib just aku: see on liiga kallis ja saab liiga ruttu tühjaks,» ütles Massachusettsi tehnoloogiainstituudi professor Donald Sadoway, keda abistas antud aku arendamisel endine õpilane Dr Qichao Hu.
Praeguste elektriautode puhul annavad akud kuni 30 protsenti hinnast. Lisaks vajavad akud temperatuuri reguleerimise süsteeme, et nad üle ei kuumeneks ja põlema ei lahvataks.
Hu ja Sadoway uus aku neid süsteeme ei vaja, kuna toimib turvaliselt suures temperatuurivahemikus. Ja maksab umbes 20 protsenti olemasolevatest vähem, ütleb Hu.
Nagu kinnitasid sõltumatud eksperdid, suudavad Hu-Sadoway aku elementide prototüübid talletada tavalisest enam kui poole rohkem energiat.
Hu firma SolidEnergy akude erinevus praeguste akudega on üliõhuke metallanood, millel on kõrgem energiatihedus kui olemasolevatel gafiit- ja ränianoodidel. Ühtlasi on kasutusel ohutum elektrolüüdi materjal.