/nginx/o/2014/09/23/3374019t1hce36.jpg)
Koostöös keskkonnakaitseliikumisega Zero katsetavad säästulennufirma Norwegian ja SAS Norra lendudel varemkasutatud toiduõli tarvitamist kütusena.
Koostöös keskkonnakaitseliikumisega Zero katsetavad säästulennufirma Norwegian ja SAS Norra lendudel varemkasutatud toiduõli tarvitamist kütusena.
«Viime testlennud läbi 11. novembri õhtupoolikul. Kaks lendu: Norwegiani lend Bergenist Oslosse ja SASi lend Trondheimist Oslosse,» rääkis ajalehele Bergens Tidende Zero juht Kåre Gunner Fløystad.
See on esimene kord kui Norra lennukid kasutavad biokütuseid. Ameerikast pärit kasutatud toiduõlile lisaks on kütuses 45 protsenti tavalist lennukikütust Jet A-1.
Insenerifirma Rambøll raporti kohaselt võib sünteetiliste biokütuste tootmine Norras konkurentsivõimeliste hindadega alata juba aastal 2025.