Mõne aasta pärast hakkavad reisiparvlaevad liikuma Läänemerel purjede abil, prognoosib Viking Line'i tegevjuht Nild-Erik Eklund.
Eklund: Läänemere reisiparvlaevad saavad omale varsti abipurjed
Kütuse hinnatõus on pannud laevafirmad otsima uusi ideid kulude kokkuhoidmiseks. Üks võimalusi on purjede kasutusele võtmine lisajõuallikana, kirjutab
«Ei möödu enam palju aastaid, kui meile tulevad laevad, millel on väikesed purjed. Olen näinud selliseid töötavaid mudeleid, mida hakatakse kindlasti kasutama,» rääkis Eklund.
«Läänemere ilmastikutingimused sobivad tegelikult väga hästi kaasaegsele purjetehnikaga. Meie laevade kasutatavates piirkondades puhub oodatult lõuna- või põhjatuul,» rääkis Eklund.
See kergendas juba Hansalinnade kaupmeeste purjelaevade liikumist eelkõige Rootsist Balti riikidesse ja tagasi. Helsingi ja Tallinna vaheline ala oleks veelgi soodsam purjede seisukohast.
Eklundi sõnul oleks kas või 15-protsendiline kütusekulude vähenemine purjetehnika abil regulaarliinidel juba suur kokkuhoid.
Laevafirmal on Eklundi väitel hea võimalus katsetada uut tehnikat järgmistel laevadel. Põhiline osa Viking Line'i suurtest reisilaevadest on valminud 1980ndatel ja 1990ndatel ning nende ekspluatatsiooniaeg hakkab varsti läbi saama.
Viking Line on tutvustanud oma töötajatele pilte tuleviku reisiparvlaevadest, millel on väiksed abipurjed.
Eklund kinnitas aga, et firma pole siiski veel sõlminud ühtegi ametlikku lepingut purjelaeva kohta.
Sel aastal Helsingi-Tallinna liinile tulnud kiirlaev Viking XPRS ja järgmisel sügisel Ahvenamaa liinile mõeldud ADCC kasutavad traditsioonilist tehnoloogiat.